راه‌اندازی نخستین «فضای کار مشترک» در زمینه علوم و فناوری اطلاعات

 فضای کار مشترک، روشی برای کار کردن است که شامل یک فضای کار به اشتراک گذاشته شده، یک دفتر کار و فعالیت‌های مستقل است. در ایران فضاهای کار اشتراکی در کنار شتاب‌دهنده‌ها و اکوسیستم استارتاپی در حال توسعه هستند. این فضاها معمولاً برای رشد و توسعه استارتاپ‌ها شکل گرفته‌اند.

ایرانداک با تأمین جا برای فضای کار مشترک با مساحت نزدیک به ۱۷۰ متر مربع و همکاری بخش خصوصی میزبان شرکت‌ها، تیم‌های استارتاپ و آزادکاران در زمینه علوم و فناوری اطلاعات است.

از اهداف راه‌اندازی این فضا می‌توان به شبکه‌سازی و جذب سرمایه برای شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران فضای کار مشترک، کوشش برای جذب دانشجویان و دانش‌آموختگان پژوهشگاه در فضای کار مشترک، بازاریابی فضای کار مشترک، مدیریت فضای کار مشترک از راه پلتفرم (Platform) برخط مانند رزرو، پذیرش و استقرار شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران، و امور مالی، گسترش ارتباطات جهانی شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران در چارچوب قوانین و مقررات کشور، برگزاری رویداد و آکادمی برای پر کردن شکاف میان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با صنعت و دولت، آسان‌سازی استفاده شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران از امکانات و تسهیلات شبکه شرکت‌های همراه شرکت و کمک به تأمین پیش‌نیازهای حقوقی و مالیاتی شرکت‌ها و تیم‌های استارت‌آپ و آزادکاران برای کار در فضای کار مشترک اشاره کرد.

طبق اعلام وزارت علوم، قرارداد راه‌اندازی نخستین «فضای کار مشترک»(Co-working Space) در زمینه علوم و فناوری اطلاعات، بین پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) و شرکت نوآوری و کارآفرینی آرمانی شریف (سهامی خاص با برند تجاری «پارادایس هاب»)، به امضا رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا