بخش بندی و تخمین پارامترهای تصاویر زخم دیابتی

این شرکت کننده در گفتگو با سیناپرس در رابطه با پایان نامه خود با موضوع بخش بندی و تخمین پارامترهای تصاویر زخم دیابتی، گفت: برای این کار از یک نرم افزاری استفاده می شود که نمونه ایرانی ندارد. ضمن اینکه استفاده از این نرم افزار به دلیل اینکه نیاز به یک اپراتور دارد بسیار وقت گیر است.

لیمویی با بیان اینکه سعی کردیم الگوریتمی برای آن بنویسیم که بتواند جایگزین این نرم افزار خارجی شود، ادامه داد:  به دلیل اینکه هزینه استفاده از این نرم افزار بسیار بالاست این کار در مراکز پزشکی و بیمارستانی اغلب به صورت چشمی انجام می شود. برای همین هم دقت خیلی بالایی ندارد.

وی تصریح کرد: الگوریتمی که طراحی کردم به راحتی جایگزین این نرم افزار می شود و می تواند زخم را استخراج کند و هم می تواند پارامترهای زخم را برگرداند.

لیمویی عنوان کرد: این طرح به زبان «متلب» که یک زبان آزمایشگاهی است نوشته شده که در مراکز آموزشی کاربرد دارد و اگر قرار باشد در بیمارستان ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد، باید با زبان دیگری نوشته شود که در حال انجام آن هستم.

وی در رابطه با تجاری سازی این طرح گفت: به دنبال شراکت با فرد مطمئنی هستم که بتوانم با کمک او این کار را انجام دهد. اما لازمه آن مهارت داشتن به تمام زبان های برنامه نویسی است برای اینکه بتوانیم مشخص کنیم کدام زبان برای کاربردی کردن و استفاده از این طرح بهتر است.

لیمویی در پایان صحبت هایش اظهار کرد: در هرحال، اگر قرار باشداین طرح تجاری سازی شود باید مطمئن باشیم که بیمارستان ها و مراکزی وجود دارد که این طرح را خریداری کند. چراکه قطعا برگرداندن زبان این طرح نیازمند صرف وقت و هزینه است و اگر مشتری برای آن وجود نداشته باشد، گویا ما کار بی فایده ای انجام داده ایم.

گفتگو: مهگل غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا