رکورد عمیق‌ترین شیرجه در اقیانوس با کشف کیسه های پلاستیکی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، وسکوو که با شیرجه به عمق 11 کیلومتری حفره ماریانا واقع در اقیانوس آرام رکورد عمیق‌ترین شیرجه در اقیانوس را به دست آورد، 4 ساعت را صرف اکتشاف عمق این حفره کرد و توانست تعداد زیادی از موجودات دریایی را ببیند. او در این اکتشاف یک کیسه پلاستیکی و بسته‌بندی شیرینی را در عمق 11 کیلومتری اقیانوس یافت.

این سومین بار است که یک انسان به عمق اقیانوس رسیده است. اولین شیرجه به عمق حفره ماریانا در دهه 1960 میلادی توسط یک افسر نیروی دریایی آمریکا به نام دان والش و یک مهندس سوییسی به نام ژاک پیکارد با استفاده از یک زیردریایی انجام شد و دومین شیرجه تا عمق 10.927 متری زیر سطح دریا انجام گرفت و اکنون وسکوو توانست رکورد 11 کیلومتر را به دست آورد. در این شیرجه عمیق چهار گونه جدید از سخت‌پوستان شبیه به میگو، نوعی موجود شبیه به کرم در عمق 7 هزار متری و یک نوع حلزون ماهی صورتی رنگ در عمق 8 هزار متری آب کشف شدند.
یافتن کیسه پلاستیکی در عمیق‌ترین آب های جهان نشان دهنده اثر گسترده آلودگی ناشی از فعالیت انسان بر محیط زیست است. سالانه میلیون‌ها تن پلاستیک وارد اقیانوس‌ها می‌شود اما اطلاع اندکی از سرنوشت این ماده در آب‌های زمین وجود دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا