مطالعه شگفت انگیز ترین مروارید طبیعی دنیا

به تازگی یک مروارید طبیعی دریایی دو هزار ساله در کاوش های منطقه Brremangurey Rockshelter کشف شده است . محققان دانشگاه ولونگونگ (University of Wollongong) و دانشگاه نیوانگلند (University of New England) و شرکت بومیان wunambal-gaambera  استرالیا موفق به این کشف شده اند .

لازم به ذکر است که در شمال کیمبرلی سواحل غربی استرالیا  ، منطقه Brremangurey Rockshelter برای مدت دوازده هزار سال مورد استفاده قرار داشته است . پژوهشگران در نزدیکی این مروارید کشف شده، توده ای از پوسته (shell) به همراه تعداد زیادی از پوسته صدف مروارید ساز را پیدا کردند .

در همین زمینه کیت زابو (Kat Szabó) از دانشگاه ولونگونگ در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد : " پیش از این مروارید ها در سایت های باستانی استرالیا بازیافت نشده اند . کشف این مروارید ، منحصر به فرد بوده و تجزیه و تحلیلی که باید روی آن انجام گیرد و یا نمونه برداری از لایه ها و یا بخشی از مرواید نباید به مروارید آسیب وارد کند بنابراین پژوهشگران دانشگاه ولونگونگ برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر از این مروارید ، دست به ایجاد طیف وسیعی از تجزیه و تحلیل های غیر مخرب زده اند .

با توجه به تجزیه و تحلیل های رادیو کربن انجام شده  روی این مروارید و محاسبه میلیونیم توکوگرافی مشخص شده که تاریخ ساخت مروارید کشف شده به دو هزار سال پیش باز گشته و این اندازه بزرگ ،  به صورت کاملا طبیعی به وجود آمده است و این مروارید یک مروارید پرورش داده شده جدید نیست که برای استفاده تولید شده باشد .

برنت کاپل از دیگر محققان دانشگاه ولونگونگ در این رابطه اظهار داشت : " تجزیه و تحلیل ها مساله طبیعی بودن این مروارید را تایید کرده و نشان می دهند که این مروارید در داخل یک صدف مرواریدی کوچک برای بیش از یک دهه رشد کرده بود . "

منبع 
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا