روزه‌اولی‌ها در وعده سحری غذاهای مقوی بخورند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا، به این افراد توصیه کرد که در سحری میوه های آبدار مانند هندوانه و نیز سبزیجات از جمله کاهو مصرف کنند تا طی روز احساس تشنگی نکنند.

وی به خانواده ها توصیه کرد که مراقب باشند نوجوانان در هنگام خوردن کاهو مخصوصا به شکل سالاد از سس استفاده نکنند زیرا موجب تشنگی بیشتر آنان خواهد شد.
این متخصص تغذیه به نوجوانان و روزه اولی ها توصیه کرد که بین وعدهای افطار تا سحر به تدریج، آب به مقدار کافی بنوشند و سعی نکنند آب فراوانی را در سحر استفاده کنند.
آزادبخت افزود: این افراد می توانند بخشی از مایعات مورد نیاز را از طریق آب میوه ها که املاح و ویتامین مناسب دارند، تامین کنند.
وی به والدین توصیه کرد که خواب فرزندان به خصوص روزه اولی ها را طوری تنظیم کنند تا سحری بیدار شوند و همچنین وقت کافی برای صرف این وعده غذایی داشته باشند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: غذا خوردن سریع و با عجله، سبب اختلال در سیستم گوارشی می شود و حتما روزه داران با فرصت کافی و با آرامش سحری را میل کنند.
وی تاکید کرد که روزه اولی ها در حال رشد هستند و باید وعده های سحری، افطار و قبل از خواب را صرف کنند. این افراد تمامی گروه های غذایی از جمله گروه لبنیات، میوه ها و سبزیجات، نان ها و غلات سبوسدار، گوشت ها و پروتئین ها را در این 3 وعده استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه روزه اولی ها غذاهایی مانند شیر، ماست و پنیر در وعده افطار مصرف کنند، گفت: آنان از مواد غذایی مانند لبنیات، پروتئین ها، حبوبات به اندازه کافی استفاده کنند.
این متخصص تغذیه اظهار داشت: کودکان به ویژه دخترانی که برای نخستین بار ماه رمضان امسال را روزه می گیرند، نیاز به تغذیه مناسب دارند که باید برای آنان فراهم شود.
وی به خانواده ها توصیه کرد که برای جلوگیری از احساس تشنگی، غذاهای سرخ‌شده را از وعدۀ سحری حذف و از حبوبات مختلف استفاده کنند تا پروتئین مورد نیاز بدن روزه ‌اولی ها فراهم شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا