ربات کره‌ای برنده جایزه رقابت رباتیک «دارپا» شد

 تیم رباتیک KAIST از کره جنوبی با ربات DRC-Hubo خود، پس از دو روز رقابت در کالیفرنیا برنده رقابت رباتیک دارپا شد.این تیم گوی سبقت را از تیم رباتیک IHMC و تیم Tartan Rescue که هر دو از امریکا بودند، ربود و این دو تیم در رده‌های دوم و سوم جای گرفته و به ترتیب یک میلیون دلار و 500 هزار دلار دریافت کردند.

در طول دو روز رقابت، هر ربات برای رقابت در انجام هشت مسئولیت، دو بار شانس رقابت داشت. این مسئولیت‌ها شامل رانندگی، حرکت از میان یک در، بازکردن یک دریچه، سوراخ‌کردن یک دیوار و سروکارداشتن با پاره‌آجرها و پله‌ها بود. چالش‌هایی که این ربات‌ها با آن‌ها روبرو می‌شدند، شامل شرایط شبیه‌سازی شده سانحه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما بود.

در مجموع، 24 ربات انسان‌نما به همراه تیم‌هایشان به فینال رقابت رباتیک دارپا راه یافته بودند. 12 تیم از امریکا، پنج تیم از ژاپن، سه تیم از کره جنوبی، دو تیم از آلمان، یک تیم از ایتالیا و یک تیم از هنگ‌کنگ بودند. اما این آخرین نسخه ربات HUBO متعلق به تیم KAIST از کره بود که برنده نخست این رقابت شد.ربات HUBO شش دقیقه جلوتر از ربات Atlas متعلق به تیم رباتیک IHMC و 10 دقیقه نیز سریع‌تر از ربات CHIMP متعلق به تیم Tartan Rescue عمل کرد.

مهندسان از سال 2002 در حال توسعه ربات HUBO بوده‌اند؛ این سیستم 80 کیلوگرم است در حالی که ارتفاع آن 180 سانتی‌متر اعلام شده است. کلید موفقیت ربات کره‌ای این است که می‌تواند به آسانی از وضعیت ایستاده به وضعیت زانوزدن تغییر کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا