کاشی ها ضدآب و ضد لک می شوند

به گزارش سیناپرس، جعفر حاج‌سیاری، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان درباره محصول دانش بنیان نانو سیلیس کلوئیدی تولید شده در این شرکت به مهر گفت: سیلیس کلوئیدی یکی از مقاوم‌ترین مواد معدنی در طبیعت است که کاربردهای خاصی در صنعت دارد.

وی با اشاره به کاربردهای نانو سیلیس کلوئیدی گفت: یکی از این کاربردها در صنعت ساختمان است که باعث ضدآب و ضد لک شدن سرامیک می‌شود که با استقبال کارخانه‌های کاشی و سرامیک مواجه شده است.

وی ادامه داد: پیش تر این مواد از چین تهیه می‌شد که با توجه به مشکلاتی که در زمینه ارز داشتیم این مواد را در داخل تأمین کردیم و هم‌اکنون کارخانه‌ها با رضایت از محصول داخلی استفاده می‌کنند. ضمن اینکه از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری شد.

حاج‌سیاری با بیان اینکه یکی دیگر از کاربردهای این مواد در صنعت ریخته‌گری دقیق است، خاطرنشان کرد: در صنعت ریخته‌گری، چسبی استفاده می‌شود که با مواد دیگری به عنوان ماده دیرگداز ترکیب و در قالب‌های ریخته‌گری مورد استفاده قرار می‌گیرد که کاربرد آن در صنعت ریخته‌گری دقیق، اجتناب‌ناپذیر است که این مواد هم پیش تر از خارج تأمین می‌شد اما در حال حاضر از داخل تأمین می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان عنوان کرد: نانو سیلیس کلوئیدی در صنعت بتن نیز به عنوان قوام‌دهنده استفاده می‌شود که در حال حاضر کار تحقیق و توسعه (R&D) آن را انجام می‌دهیم و اگر به اتمام برسد در کف‌سازی به جای اینکه از سنگ استفاده شود می‌توان با بتن یک سطح مثل سنگ تهیه کرد.

حاج‌سیاری درباره صادرات این محصول دانش بنیان نیز گفت: در حال حاضر از نظر فنی و قیمت محصول، صادرات امکان‌پذیر است اما ظرفیت تولید فعلی ما بر اساس نیاز داخلی است؛ نمونه محصول را به کشورهای گرجستان، ترکیه و آلمان فرستاده‌ایم که این صادرات نیاز به افزایش ظرفیت تولید دارد.

وی درباره میزان اشتغالزایی این شرکت بعد از افزایش ظرفیت تولید گفت: زمانی که ظرفیت تولید را دو برابر کردیم به صورت مستقیم دو نفر و به صورت غیر مستقیم بین چهار تا پنج نفر مشغول به کار شدند اما نکته مهمتر این است که این افزایش ظرفیت، جایگزین واردات می‌شود و از این منظر، اهمیت پروژه خیلی بیشتر خواهد شد.

مدیر این شرکت دانش بنیان گفت: ما برای افزایش ظرفیت تولید از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کردیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا