تونل صدای جهت دار با حافظه داخلی ساخته شد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،امین گلین شریف دینی مجری طرح «تونل صدای جهت دار»، رتبه دوم پژوهش‌های کاربردی در گروه مکانیک بیستمین جشنواره جوان خوارزمی را کسب کرد.

وی در خصوص طرح خود گفت: در این طرح با فناوری اولتراسونیک دستگاهی ساختیم که صدا را در یک باریکه جهت دار می‌فرستد. مانند لیزر، ولی برای اصوات. یعنی دستگاه به سمت هر کسی که باشد فقط اوست که صدا را به خوبی می‌شنود.

گلین شریف دینی افزود: در این طرح با دریافت یک سیگنال صوتی و تبدیل آن به یک سیگنال فراصوت یا اولتراسونیک و استفاده از سیستم فرستنده فراصوت، سیگنال صوتی گسیل و صدا بدین وسیله قابل شنیدن خواهد بود.

وی افزود: در این پیکره بندی، سیستم شامل یک گیرنده و یک پروسسور خواهد بود که سیگنال صوتی را دریافت کرده و بدین واسطه صدا به فرستنده ارسال می‌شود.این محقق ادامه داد: در پیکربندی این تونل، از حجم محاسبات مربوط به پردازنده کاسته شده است.

گلین شریف دینی عنوان کرد: این سیستم شامل یک حافظه داخلی بوده که سیگنال صوتی را به شکل پردازش شده و مدوله شده بر سیگنال حامل در داخل خود ذخیره کرده و به هنگام پخش، صرفاً از طریق پردازنده برای فرستنده ارسال می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا