ربات هوشمند خانگی ساخته شد

استفاده از ربات‌ها در گذشته محدود به فیلم‌های سینمایی بود اما امروز با فعالیت‌های محققان این رویا تبدیل به واقعیت شده است، محققان مشهدی با کاربرد فناوری هوش مصنوعی موفق به ساخت این ربات هوشمند خانگی شدند، این ربات با داشتن درصدی دانایی قادر است دستورات را اجرا کند.
این ربات دارای قابلیت های مختلفی است که می توان به حرکت درمحیط های ناهمواراشاره کرد، همچنین دستورات صادر شده بعد از پردازش در الگوریتم هوش مصنوعی فرمان ها را به بازوها صادر می کند و در نهایت ربات آن را اجرا می کند. این فرمان ها می تواند دستوراتی همچون «باز کردن در»، «روشن کردن چراغ ها» یا «آوردن یک سیب از یخچال» را شامل شود.
پس می توان گفت به نوعی این ربات هوشمند کمک کننده است و همچون نیروی کمکی در فعالیت های منزل اشخاص را یاری می دهد.
مدیر استارتاپ «پیلا» که طراحی و ساخت این ربات را انجام داده اند در خصوص این ربات گفت: این ربات از سیستم بینایی بهره برده است، همچنین با دارا بودن سنسورهای مختلف همچون دما قابلیت سنجش محیط را دارد، پس با دریافت اطلاعات از محیط اطراف فعالیت ها را انجام می دهد.
مهشید فیلابی بیان کرد: البته این ربات می تواند فرمان ها را به صورت صوتی نیز دریافت کند که این کار را با تجهیزاتی همچون میکروفن و اسپیکر انجام می دهد، این ربات می تواند به ویلچر افراد معلول نیز متصل شود و کمکی برای حرکت این افراد باشد.
او توضیح داد: تاکنون یک نمونه از ربات را ساختیم و با همکاری مرکز فناوری همگرا معاونت علمی به دنبال توسعه مسیر حرکتمان هستیم، به زودی نیز به کمک این مرکز این محصول را به مرحله تجاری‌سازی می رسانیم.
به گفته فیلابی، فناوری هوش مصنوعی این قابلیت را به ربات می دهد که متوجه فرمان ها شود و در نهایت آنها را اجرایی کند.
هوش مصنوعی از حوزه های فناوری همگرا است که در دنیا به سرعت در حال رشد است، فناوری در حال تبدیل رویا به واقعیت در بسیاری از حوزه هاست، همچنان که مواردی همچون وجود همین ربات های هوشمند در زندگی در گذشته رویا بود اما امروز این ربات ها طراحی شده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا