دستگاه پرتابل خانگی چند منظوره تمرینات ورزشی

 دستگاه پرتابل خانگی چندمنظوره تمرینات ورزشی در پژوهشگاه ثبت اختراع شد ؛ این دستگاه با ترکیب و تجمیع چندین دستگاه تمرینی در یک دستگاه (All in One) و حذف برخی زوائد دستگاه‌های تمرینی بزرگ، ضمن فراهم کردن امکان تمرینات مختلف ورزشی، حجم به نسبت کمی را اشغال نموده و قابلیت حمل را دارد. دستگاه مذکور باهدف آسان شدن امکان ورزش کردن برای افراد مختلف بویژه گروه‌های خاص طراحی‌شده و قابلیت استفاده و نصب در منزل، ادارات، مراکز درمانی فیزیوتراپی، مراکز درمانی اصلاح حرکات، مکان‌های عمومی ورزشی، باشگاه‌های آمادگی جسمانی و بدنسازی سالن‌های ورزشی را دارد.

هدف دیگر این اختراع، افزایش شمول حرکات تمرینی و ترغیب بیشتر افراد برای ورزش کردن در محلی که در دسترس آنها قرار دارد و مرتفع نمودن نقایص دستگاه‌های موجود در بازار بود. جامعه هدف این دستگاه، تمام افرادی هستند که در پی ارتقای سطح آمادگی جسمانی خود و رسیدن به‌تناسب اندام می‌باشند.
همچنین، افرادی که دچار آسیب‌های جسمانی شده‌اند برای اجرای حرکات و تمرینات فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی، می‌توانند از این دستگاه بهره ببرند.
دکترهادی روحانی عضو هیات علمی گروه فیزیولوژی ورزشی پژوهشگاه و سیدعباس علوی تبار، دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی پژوهشگاه در قالب پروژه پایان‌نامه کارشناسی ارشد، موفق به اختراع این دستگاه ورزشی شده‌اند.
این دستگاه به شماره ۹۸۳۷۷ در سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور تائید و به ثبت رسیده است. به گفته مخترعان، به‌زودی نمونه‌های صنعتی آن با حمایت سرمایه‌گذاران تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا