مناظرا دانشجویی یکی از ضرورت‌های امروز جامعه است

به گزارش سیناپرس ، افراسیاب صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی از سوی جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: مناظرات دانشجویی یکی از ضرورت‌های امروز جامعه محسوب می‌شوند، زیرا این امر گفتمان‌ها را به یکدیگر نزدیک کرده و تعالی‌بخش افکار هستند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، افزود: خوشبختانه در دانشگاه‌های استان استقبال بسیار خوبی از مناظرات دانشجویی صورت گرفت، بنابراین لازم است دانشگاه‌ها را در فضای هم‌صحبتی، گفت و گوی منطقی و نقادانه قرار داد تا فضای نقد در دانشگاه‌ها گسترش یابد.

صادقی گفت: دانشجویان علاوه بر اینکه یک دانشجو محسوب می‌شوند بخش فعالی از بدنه جامعه هستند و با بیرون از دانشگاه ارتباط دارند که نمود و تأثیر مناظرات را می‌توان در خارج از دانشگاه‌ها نیز مشاهده کرد.

وی بر لزوم تبلیغات مطلوب مناظرات در راستای محقق شدن فرهنگ گفتمان در جامعه تاکید کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه موضوع مناظرات باید در خصوص مباحث روز جامعه باشد، خاطرنشان کرد: افراد شرکت‌کننده در این مناظرات نباید هیچ گونه نگرانی در خصوص انتخاب موضوع مورد بحث داشته باشند، زیرا جوانان ظرفیت بالایی دارند و بهتر است به آن‌ها اجازه داد به دنبال تحقیق بروند تا متوجه مباحث روز جامعه و مشکلات شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا