سیارک ها نیمی از آب اقیانوس های زمین را تامین کرده اند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، محققان دانشگاه آریزونا در آمریکا به تازگی متوجه شده اند که در تکه های یک سیارک به نام «Itokawa» آب وجود دارد.این کشف نشان می دهد که اثرات اولیه سیارک های مشابه بر تاریخ زمین می تواند نیمی از آب اقیانوس های زمین را تامین کرده باشد.

محققان در این تحقیق با تجزیه و تحلیل نمونه های سیارک «Itokawa» متوجه شدند که نمونه های مورد بررسی آنها در مقایسه با متوسط اجرام داخلی منظومه شمسی، مملو از آب بودند.
آنها این نمونه ها را از ماموریت کاوشگر فضایی ژاپن به نام «Hayabusa» به دست آورده اند. طول «Itokawa» تقریبا یک هزار و 800 پا و عرض آن یک هزار پا است.
بررسی نمونه ها بدست امده از کاوشگر فضایی ژاپن نشان داد که آنها حاوی یک ماده معدنی به نام «پیروکسن» هستند.
محققان نمونه های زمینی سیارک Itokawa را نیز تجزیه و تحلیل کردند و متوجه شدند که آنها نیز حاوی پیروکسین بودند. این شباهت نشان می دهد که آب سایر سیارک ها ممکن است به پر شدن اقیانوس های زمین کمک کرده باشد. محققان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) برای تکمیل این تحقیق قصد دارند تابستان 2020 ماموریتی را برای جمع آوری نمونه ها از سیارک Bennu انجام دهند و این نمونه ها را تا سال 2023 به زمین بازگردانند.
یافته های این تحقیق در مجله Science Advances منتشر شده است.