پرتاب کپسول باری دراگون هنوز در برنامه است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، این حادثه برای اسپیس ایکس به ویژه برای هدف این شرکت مبنی بر اعزام دو فضانورد در سال جاری به ایستگاه بین المللی فضایی، یک نا امیدی محسوب می شود.این کپسول روز بیستم آوریل (31 فروردین) تنها نیم ثانیه قبل از روشن شدن پیش رانشگرهای لغو پرواز منفجر شد.

هنوز هیچ دلیل مشخصی برای این انفجار ارائه نشده است
«هانس کوینسگمن» معاون رییس شرکت Mission Assurance که موفقیت و بی خطری ماموریت های اسپیس ایکس را تضمین می کند، می گوید: هنوز نتیجه گیری در مورد علت این شکست بسیار زود است.
پرسنل اسپیس ایکس بنا به دلایل امنیتی تا اکنون قادر به دسترسی به این منطقه آزمایش در پایگاه فضایی کیپ کاناورال واقع در فلوریدا نیستند.
این شرکت اعلام می کند که نمی خواهد باعث تغییر هر مدرکی شود که می تواند سرنخی در رابطه با نحوه بروز این انفجار ارائه دهد.

و اما اسپیس ایکس در بحبوحه این شکست، اعلام کرده است که برای پرتاب نسخه کوچکتر باری این کپسول به منظور ارائه کالا به ایستگاه بین المللی فضایی آماده است.
ایستگاه بین المللی فضایی روز دوشنبه 29 آوریل حدود 25 درصد از برق خود را از دست داد که باعث شد نتواند محموله ای را بپذیرد.
اما این مشکل روز پنجشنبه دوم ماه مه (12 اردیبهشت) توسط ماموران کنترل این پایگاه در حال چرخش برطرف شد.
شرکت فضایی اسپیس ایکس نیز به رغم شکست آزمایش خود بر روی زمین و پیش بینی بروز طوفان قرار بود امروز صبح کپسول باری دراگون را که حامل تجهیزات برای ایستگاه بین المللی فضایی است سوار بر راکت فالکون به این ایستگاه پرتاب کند. اما این پرتاب به دلیل بروز نقص فنی در برق کپسول دراگون به صبح شنبه موکول شد.

مقایسه کپسول باری دراگون با کپسول سرنشین دار دراگون
کپسول دارگون دارای دو نسخه سرنشین دار و باری است و این کپسول تفاوت ها کاملا بارزی با هم دارند. اول اینکه کپسول باری دراگون از پیش رانشگرهای SuperDraco که به نسخه سرنشین دار دارگون چسبیده اند، برخوردار نیست.
از این پیش رانشگرها برای جدا کردن این کپسول از یک راکت تازه پرتاب شده در موقعیت های اضطراری استفاده می شود.
محققان معتقدند که این پیش رانشگرها باید از فهرست دلایل احتمالی شکست آزمایش کپسول سرنشین دار دراگون بر روی زمین حذف شوند.
شرکت اسپیس ایکس تابستان امسال دراگون سرنشین دار جدیدی را آزمایش می کند تا نحوه عمل این پیش رانشگرها را در یک پرواز ناموفق مشاهده کند.
این شرکت اعلام کرد که تعداد بیشتری از این کپسول ها در دست ساخت قرار دارند که می توانند مورد آزمایش قرار گیرند.
با این حال اسپیس ایکس هنوز امیدوار است که دو فضانورد را در سالل 2019 به ایستگاه بین المللی فضایی ببرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا