تاثیر گرمای قطب‌‎ها بر تغییرات آب و هوایی

کربن آزادشده در جو با افزایش از دست دادن لایه منجمد قطب و همچنین با بالابردن جذب نور خورشید در سطح زمین به دلیل ذوب یخ دریا و برف سطح زمین تغییرات آب و هوایی را در زمین تسریع کرده و در نتیجه اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد.

به نقل از SCIENCEDAILY؛ تحقیقات جدیدی که صورت گرفته است نشان می‌دهد افزایش دمای جهان بر اقتصاد دنیا تاثیر قابل توجه ۷۰ ترلیون دلاری خواهد داشت که هزینه کاهش کربن دی اکسید تنها ۵ درصد کل این هزینه خواهد بود.

بر اساس توافق پاریس در صورتی که کشورها در سطوح مقررشده دی اکسید کربن را در مراحل پیش صنعتی کاهش دهند، این تاثیر بر اقتصاد دنیا تنها ۲۵ ترلیون دلار خواهد بود. در هر دو حالت عامل اصلی میزان کربن دی اکسید آزادشده در لایه منجمد قطب‌ها است.

محققان به منظور تاثیر این گرما از مدل‌های پیچیده و به روزی به منظور تعیین توانایی بازخورد کربن لایه منجمد استفاده می‌کنند. تقریبا تمامی مدل‌ها بیانگر توانایی بازخورد قوی لایه منجمد در افزایش دما بوده و توانایی آن با روش‌های پیچیده گرمای آب و هوا تغییر می‌کند. این امر تاثیر این بازخورد را در آب و هوا و اقتصاد جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تیم تحقیقاتی این تحقیق می‌گویند یافته‌های آن‌ها نیاز به معیارهای تعدیل فعال‌تر را به منظور حفظ روند افزایش دمای جهان بر اساس معاهده پاریس پشتیبانی می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا