دستگاه تحریک مغزی ایرانی تولید شد

به گزارش سیناپرس محمد محمدی تولیدکننده تجهیزات نوروساینس در ایران و مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با مهر اظهار داشت: محصولاتی که در این شرکت به تولید می‌رسانیم، در حوزه تحریک عصب مغز و اعصاب انسان، فیدبک نورون‌های مغزی و دستگاه‌های تحریک مغز است.

وی افزود: یکی از این محصولات، دستگاه تحریک مغناطیسی مغز است که توانستیم به تولید برسانیم، گفت: این دستگاه تحریک مغناطیسی مغز برای اولین‌بار به منظور مقاصد درمانی و پژوهشی تولید شده است.

محمدی در خصوص ویژگی‌های فنی دستگاه تحریک الکتریکی مغز گفت: فرکانس بالا (۱۰۰ هرتز) و حداکثر شدت جریان در فرکانس ۳۰ هرتز، ارائه انواع شکل موج، قابلیت ارائه میدان مغناطیسی تا ۱.۵ تسلا ویژگی‌های این دستگاه محسوب می‌شوند.

تولیدکننده تجهیزات نوروساینس در ایران با بیان اینکه ما موفق شدیم دستگاه تحریک الکتریکی مغز را به تولید انبوه برسانیم، گفت: این دستگاه در تمام اختلالات پزشکی، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ آلزایمر، پارکینسون، افسردگی، اختلالات روانپزشکی و … از جمله بیماری‌هایی هستند که برای درمان نیاز به این دستگاه دارند.

وی با بیان اینکه این دستگاه در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز توانبخشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: در دنیا چهار کشور آلمان، رژیم صهیونیستی، انگلیس و دانمارک این دستگاه را تولید می‌کنند و ایران به عنوان پنجمین کشور تولیدکننده آن به شمار می‌رود.

محمدی با بیان اینکه استفاده از نمونه‌های داخلی، می‌تواند صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته باشد، گفت: قیمت این دستگاه ایرانی تقریباً یک پنجم دستگاه خارجی است؛ همچنین ما توانستیم دستگاه تحریک الکتریکی مغز را به ترکیه، عراق، یونان و دبی صادر کنیم.

وی تأکید کرد: دستگاهی که ما طراحی کردیم، همسطح دستگاه آلمانی بوده و دو سطح از نمونه‌های انگلیسی و دانمارکی نیز بالاتر است زیرا ما روی فرکانس‌های مغزی، تحقیق و توسعه انجام دادیم و آن را به تولید رساندیم.

محمدی با تأکید بر اینکه این دستگاه برای درمان است، تصریح کرد: افراد با تجویز پزشک، می‌توانند از این دستگاه ۱۰ تا ۴۰ جلسه درمانی ۱۵ دقیقه‌ای داشته باشند.

محمدی با اشاره به عملکرد این دستگاه گفت: با استفاده از یکی از تجهیزات دستگاه، جریان الکتریکی مغز به جریان مغناطیسی تبدیل می‌شود و روی سر بیمار، یک میدان مغناطیسی ایجاد شده که نورون‌های آن را اکتیو می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا