نهادینه کردن اقتصاد دانش بنیان وظیفه رسانه علمی است

دکتر حمیدرضا طیبی در گفتگو با خبرنگار سیناپرس گفت: خبرگزاری سیناپرس با توجه به اهمیت توسعه علمی و فناورانه در کشور باید تمرکز ویژه ای روی این موضوع داشته باشد.

وی تصریح کرد: با اشاره به این موضوع که البته با توجه به تعداد بالای خبرگزاری ها در کشور کار سیناپرس سخت شده است، عنوان کرد: در کشور ما باید اهمیت توسعه علم و فناوری و نقش آن نهادینه شود. چراکه، اگر بخواهیم کشور مقتدری به لحاظ دفاعی و اقتصادی داشته باشیم باید زیرساخت های اصلی آن توسعه علم و فناوری باشد که نهادینه کردن این موضوع مهم بر عهده رسانه های علمی کشور است.

طیبی عنوان کرد: باید با صاحبنظران مختلف در زمینه کسب فناوری هایی که در حوزه های مختلف به آنها نیاز داریم صحبت کرده و سرعت توسعه علم و فناوری را در ایران و جهان مورد مقایسه قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت این موضوع از آن جهت است که اگر نتوانیم خودمان را با سرعت به تحولات جهانی برسانیم و پا به پای آن حرکت نکنیم با توجه به اتفاقات و تحولاتی که در دنیا در حال وقوع است کشورمان دچار مشکلات جدی خواهد شد.

اگر بخواهیم کشور مقتدری به لحاظ دفاعی و اقتصادی داشته باشیم باید زیرساخت های اصلی آن توسعه علم و فناوری باشد که نهادینه کردن این موضوع مهم بر عهده رسانه های علمی کشور است.

رئیس جهاددانشگاهی در ادامه صحبت هایش افزود: داشتن منابع طبیعی، فروش نفت و… نباید این تصور را در میان جامعه علمی و مسوولان کشور ایجاد کند که ما از اقتصاد دانش بنیان بی نیاز هستیم، چراکه در این حوزه باید رقابت کنیم. نهادینه کردن این مهم بر عهده رسانه علمی است.

وی ادامه داد: بنابراین، سیناپرس در وهله نخست باید روی مواردی که ذکر شد متمرکز شود و به خوبی به آنها بپردازد.

طیبی در ادامه در رابطه با مسابقه دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه نیز گفت: این افرادی که به فینال این مسابقه رسیدند هم بیان خوبی داشتند و توانستند به زبان ساده یک مفهوم علمی را بیان کنند و هم کار خوبی کرده و به موضوع خوبی پرداخته بودند که من فکر می کنم معرفی این افراد و شنیدن صحبت ها، مسائل و مشکلاتشان می تواند فرصت بسیار خوبی را در اختیار آنها قرار دهد که نه تنها ایرانیان بلکه همه دنیا آنها را ببینند و اگر علاقه ای به تخصصشان است از آنها استفاده شود.

گفتگو: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا