طراحی روشی نوین در زمینه کوتینگ و پوشش دهی فلزات

امیر شیخ بهایی،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سیناپرس اصفهان با اشاره به تاسیس شرکت دانش بنیان بهبود صنعت مهان با نام تجاری BSMGroupدر سال 95 عنوان کرد: این شرکت بر اساس ارائه خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت و تعمیر قطعات در معرض خوردگی و سایش صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نساجی، ریسندگی و … راه اندازی شده و عضو ستاد نانو نیز هست.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهبود صنعت مهان، عنوان کرد: روشی که ما برای تعمیر و ساخت قطعات در معرض خوردگی و سایش استفاده می کنیم جزء روش های های تک و تکنولوژی روز دنیا در زمینه کوتینگ و پوشش دهی فلزات است؛ بدین نحو که فلزات در معرض سایش و خوردگی با روش پاشش حرارتی پوشش دهی سرامیکی، فلزی و سرمتی (تلفیق سرامیک و فلز) پوشش دهی خواهند شد.

وی با بیان اینکه این روش حدود 15 سال در دنیا قدمت دارد و ما این روش را درایران مهندسی معکوس کرده ایم، افزود : این پوشش ها چسبندگی زیاد و تخلخل بسیار کمی دارند و در برابر خوردگی های فیزیکی و شیمیایی در دماهای بالا و حتی در محیط های اسیدی و قلیایی بسیار مقاوم هستند.

مدیرعامل شرکت بهبود صنعت مهان افزود: ما در شهرک عملی تحقیقاتی اصفهان مستقریم و از مشاوره اساتید رشته مواد دانشگاه صنعتی اصفهان و داوران این شهرک استفاده می کنیم.

وی در رابطه با عضویت شرکت در ستاد نانوی کشور گفت: اختراعی در زمینه نانو نداشته ایم اما به دلیل اینکه برخی از مشخصات و مقیاس عملکردی پودرهای تولیدی و موادی که اعمال می کنیم در حد نانو هست به عضویت ستاد نانو در آمدیم.

شیخ بهائی در خصوص مزیت این روش نسبت به سایر روش های مورد استفاده رقبا ابراز کرد: این روش و تولیدات ما مشابه محصولات خارجی همچون آمریکایی و اروپایی و حتی داخلی است، اما با این تفاوت که تکنولوژی ما بروز شده ؛ به بیانی دیگر برتری تکنولوژی و بهبود چسبندگی و کاهش تخلخل در پوشش دهی از جمله مزیت های محصولات است.

وی تاکید کرد: عملکرد ما از نظر فیزیکی، ابعادی ،پارامتری و کیفی برتر است و قابلیت استفاده در صنایع بیشتری را دارد.

مدیرعامل شرکت بهبود صنعت مهان در رابطه با آینده پیش روی این شرکت دانش بنیان ابراز کرد: ما پودرهای نانومقیاس برای قطعات حفاری نفت داریم و در حد نمونه و آزمایشگاهی از این موارد نتیجه مثبت گرفته ایم و قصد داریم آن را وارد صنعت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین تا چند ماه آینده روی مته های حفاری و قطعاتی که به عمق زیاد چاه می روند پوشش ها را اعمال می کنیم که با این کار مته ها و قطعات، سختی بالاتر و مقاومت تخریب بیشتری پیدا خواهند کرد.همچنین  علاوه بر موارد مذکور روی قطعات نفت، پتروشیمی و پمپ و کمپرسورهای این صنایع، کارهای خوبی انجام شده و نیز روی غلطک های صنعت فولاد مبارکه و قطعات صنایع سیم و کابل نیز پژوهش کردیم.

شیخ بهایی افزود: قصد داریم روی غلطک های صنایع چوب و کاغذ و … نیز کار کنیم ؛چرا که کار ما موجب طول عمر و افزایش راندمان قطعات شده، از تعویض قطعات جلوگیری کرده و تعمیر آنها را به تاخیر می اندازد؛ به علاوه از خروج ارز برای تعمیر قطعات جلوگیری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بهبود صنعت مهان با بیان اینکه خدمات این شرکت جز محصولات استراتژیک است که قبلا از خارج وارد می شد، گفت: به همین دلیل از حمایت کارخانجات و صنایع داخلی برخوردار هستیم.

وی در خصوص سرمایه اولیه و تعداد کارگران این شرکت گفت: شرکت ما با حدود 800 میلیون تومان بدون هیچگونه وامی آغاز به کار کرد و در حال حاضر حدود 10 نفر نیروی کار دارد.

شیخ بهائی در پایان با اشاره به رونق تولید به عنوان شعار سال خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این مهم قصد داریم قیمت های خود را رقابتی  کنیم  و به سایر صنایعی که تاکنون خدمات ارائه نکرده ایم مانند صنایع پزشکی و نظامی و مهمات سازی و … نفوذ کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا