خلیج سرافراز فارس همواره و درهرحالی خلیج فارس باقی می‌ماند

رییس دانشگاه علم و فرهنگ عصر امروز (سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت) در مراسم بزرگداشت مقام استاد و روز ملی خلیج‌فارس که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، عنوان کرد:بیش از سه دهه است که برخی همسایه‌های خلیج فارس می‌خواهند نام جعلی خلیج عربی را به جهانیان معرفی کنند. در برخی موارد کارهایی را انجام دادند و ما غافل بودیم. وظیفه جامعه دانشگاهی این است که به نام خلیج‌فارس بیشتر ارج نهد.

وی گفت: درسال‌های اخیر، دفاع از نام تاریخی خلیج فارس نه تنها از جایگاه ملی و با رویکرد هویتی بلکه از دیدگاه انصاف و عدل نیز بر همه ما واجب شده است. خلیج فارس، نام تاریخی آب‌هایی است که از زمان باستان تا به حال به‌کار برده شده است و با استناد به بیش از 300 کتاب تاریخی و هزاران سند مکتوب، این نام حقوقی، قانونی و مورد تایید جامعه بین المللی است. با برگزاری مراسم‌های این چنینی تلاش داریم تا ضمن پاسداشت این روز مهم اعلام کنیم خلیج سرافراز فارس همواره و درهرحالی خلیج فارس باقی می‌ماند و جامعه دانشگاهیان از جمله دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ در صیانت از نام ماندگار خلیج فارس از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد. 

هاشمی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی درباره بزرگداشت روز ملی خلیج فارس گفت: نزدیک به دو دهه است که جهاد دانشگاهی مراسم روز ملی خلیج فارس را برگزار می‌کند. این مراسم شنبه (۱۴ اردیبهشت) با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ همچنین با اشاره به روز معلم گفت: گاهی احساس می‌کنم برای نسل جدید به زبان آوردن تشکر و قدردانی از معلم سخت است یا از این کار خجالت می‌کشند، گاهی یک پیام کوچک و دوست‌داشتنی می‌تواند خستگی را از تن استادان خارج کند. من به عنوان عضو کوچکی از دانشگاه علم و فرهنگ از استادان عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم در شأن استادان از آن‌ها قدردانی کنیم.

هاشمی در پایان از برپایی بنیاد کسب‌وکار در این دانشگاه تا پایان اردیبهشت ماه نیز خبر داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا