خطر برخورد سیارک ها با زمین وجود دارد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،جیم بریدنستاین مدیر ناسا معتقد است احتمال برخورد مرگبار یک سیارک با زمین واقعی‌تر از آن چیزی است که در فیلم‌های علمی تخیلی دیده می‌شود.

بریدنستاین که در کنفرانس ۲۰۱۹ Planetary Defense Conference در واشنگتن سخنرانی می‌کرد در این باره گفت: ما باید مطمئن شویم مردم کاملاً درک می‌کنند این یک داستان ساختگی و فیلم علمی تخیلی نیست. بلکه به حفاظت از سیاره‌ای مربوط می‌شود که اکنون در آن زندگی می‌کنیم.

او در ادامه سخنانش به Chelyabinsk Event به عنوان گواهی از جدی شدن خطر چنین رویدادی اشاره کرد. طی این رویداد در فوریه ۲۰۱۳ میلادی یک شهاب سنگ در جنوب کوهستان اورال سقوط کرد. این بزرگترین شهاب سنگی بود که طی قرن در زمین سقوط کرده بود.

بیش از ۱۶۰۰ نفر طی این رویداد زخمی شدند و همچنین تخمین زده می‌شد امواج شوک ناشی از انفجار نیز ۲۰ بار قدرتمندتر از بمباران اتمی هیروشیما بوده است.هرچند تخمین زده می‌شود چنین اتفاقاتی هر ۶۰ سال یکبار روی دهند اما بریدنستاین اشاره کرد طی ۱۰۰ سال اخیر ۳ نمونه از آنها روی داده است.

بریدنستاین افزود: ای کاش می‌توانستم به شما بگویم این رویدادها بسیار نادر هستند، اما این‌طور نیست.

به گفته مدیر ناسا سیستم دفاع سیاره‌ای به اندازه اهداف دیگر این سازمان مانند فرود انسان در ماه، از اهمیت زیادی برخوردار است.

او اضافه کرد: ناسا مشغول ردیابی و رصد ۹۰ درصد از سیارک‌های اطراف زمین است که عرض آنها ۴۵۹ فوت یا بیشتر است. چنین سیارک‌هایی در صورت برخورد با زمین خسارت‌های مرگباری در پی خواهند داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا