تبدیل ساختمانی معمولی به قفسه کتاب

 ژان، با همکاری Deef Feed هنرمند گرافیتی‌کار، نمای بی نام و نشان یک ساختمان را به یک قفسه‌ی کتاب شگفت‌انگیز تبدیل کرده‌است و جالب‌ترین و بهترین قسمت ماجرا این است که تمام آثار ادبی موجود در این کتابخانه، توسط افراد محلی پیشنهاد داده شده‌ است.

این پروژه در اصل، به لطف یکی از دوستان ژان آغاز شد؛ دوستی که در این ساختمان ساکن بود. مدت‌ها بود که از او خواسته شده بود برای این ساختمان یک نقاشی دیواری بکشد، اما ایده اولیه خود او کاملا متفاوت بود. او در اصل فکر کرده بود که یک صورت خندان خیلی بزرگ نقاشی کند، چرا که تحقیقات نشان می‌دهد وقتی افراد چهره‌ی خندانی می‌بینند، حسابی سرِ حال می‌آیند. اما به هر حال، بعد از بررسی شکل ساختمان، ایده اولیه منتفی شد و ژان، تصمیم گرفت که دیوار ساختمان را به یک قفسه‌ی کتاب بزرگ تبدیل کند.

ایز دِ مان می‌گوید :"ما متوجه شدیم که این پروژه، مردم را بدون زور و اجبار، دور هم جمع می‌کند. به این ترتیب، افراد به بهانه کتاب با هم ملاقات می‌کنند. صرف نظر از تفاوت‌های فرهنگی، صرف نظر از تفاوت در نقطه نظرهای سیاسی، صرف نظر از اینکه چپ‌گرا باشید یا راست‌گرا، این کتاب‌ها جادویی هستند. مغز شما را غلغلک می‌دهند و همه می‌توانند یک کتاب را بخوانند، اما احساسات و برداشت متفاوتی نسبت به آن داشته باشند."

کتاب‌ها برای ژان چیزهایی هستند شبیه کارهای هنری خودش. هر کدام از آنها، با مهارت، خلاقیت و نظم خاصی ساخته می‌شوند. پیوند هنر خیابانی با آثار ادبی، به ژان کمک می‌کند تا محله و جامعه را سرشار از انرژی روحیه‌‌ی مثبت بکند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا