آینه آلومینیومی نانویی وارد بازار شد

آینه از دیرباز در زندگی روزمره کاربرد داشته است. معماران از آن در طراحی دکوراسیون داخلی و جهت افزایش اثربخشی نورپردازی در اتاق‌ها، سالن‌ها و فضاهای داخلی استفاده می‌کنند.بیشتر آینه‌ها با افزودن روکش بازتابنده به یک صفحه مناسب (معمولاً شیشه) ساخته می‌شوند. در بیشتر آینه‌ها این صفحه به دلیل آسانی ساخت، شفافیت، سختی و توانایی داشتن رویهٔ صاف، شیشه است.

روکش بازتابنده معمولاً به پشت آینه افزوده می‌شود تا از فرسایش و آسیب‌های ناگهانی در امان بماند. آینه‌های شیشه‌ای بیشتر با نقره به همراه مجموعه‌ای از دیگر روکش‌ها، پوشش داده می‌شود.

در همین راستا محققان در یک شرکت ایرانی موفق به تولید آینه‌های آلومینیومی با فناوری نانو شدند که دارای ضخامت مناسبی است. این محصول اکنون در بازار موجود بوده و مورد تأیید ستاد توسعه فناوری نانو است.

آینه با پوشش آلومینیوم با ضخامت نانومتری با استفاده از فناوری نانو و لایه‌نشانی فلز آلومینیوم روی شیشه تولید می‌شود و در مقایسه با آینه نقره از قیمت پایین‌تری برخوردار است.این محققان طوری آینه را طراحی کرده‌اند که در مواردی که حساسیت کاربری کمتر است می‌توان از این نوع آینه‌ها استفاده کرد.

آینه با پوشش آلومینیوم نانومتری دارای گواهینامه نانومقیاس نیز است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا