ماکت فورد اسکورت با طلا و الماس ساخته شد

این نمونه ماکتی با مقیاس ۱:۲۵ از نسل دوم فورد اسکورت است که درواقع یک اثر هنری محسوب می‌شود. در ساخت بدنه و جزئیات این ماکت از جواهرات متعدد و موادی همچون طلا، نقره و الماس استفاده شده است.

مردی که در پشت پرده ساخت این ماکت منحصربه‌فرد قرار دارد، راسل لرد نام دارد که یک جواهرساز ماهر و علاقه‌مند به خودرو است. او طی سالیان اخیر، مالکیت ۵۵ نمونه فورد اسکورت واقعی را برعهده داشته و از ۲۵ سال قبل فرایند ساخت این ماکت را آغاز کرده است. راسل لرد مبلغ هنگفتی برای ساخت این نمونه هزینه کرده است که مواد به‌کاررفته در آن، به‌تنهایی ۱۰۱,۰۰۰ دلار ارزش دارند. شایان ذکر است که جدای از قیمت تمام‌شده‌ی مواد، هزاران ساعت کار با دقت بالا روی این ماکت انجام گرفته است.

برای ساخت چراغ‌های راهنمای جلو و عقب از یاقوت نارنجی‌رنگ و در ساخت چراغ‌های ترمز از یاقوت قرمز استفاده شده است. نکته جالب اینکه، نشان فورد در قسمت عقب هم از یاقوت آبی‌رنگ ساخته شده است و در ساخت گلگیرها هم ۶۰۰ الماس تیره رنگ به‌کار رفته است.در بلبرینگ‌های چرخ از جواهر استفاده شده که رینگ چهار پیچ را در خود جای داده‌اند و پیچ‌های رینگ با استفاده از یک آچار کوچک باز‌و‌بسته می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا