نگاه بومی به حضور دختران در دنیای فناوری داشته باشیم

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا امیر ناظمی روز پنجشنبه در همایش روز دختران و آی سی تی مبتنی بر سند الگوی پایه اسلامی-ایرانی پیشرفت گفت: امروز روز دختران است؛ دخترانی که بیش از هر آموزشی نیاز به این دارند که چشم اندازشان گسترش پیدا کند تا فردای خود را بسازند.
وی اظهار داشت: یک بهانه باعث شد دور هم جمع شویم، روزهایی که در دنیا نام گذاری می شوند برای تمام دنیا اهمیت دارد.
ناظمی گفت: فقر یک موضوع جهانی است و البته در تمام کشورهای دنیا یکسان نیست و چالش های مختلف ایجاد می کند. چالش هایی که یکسان نیست و راه حل یکسان نیز ندارد، اگر بتوانیم از نگاه ویژه و عینک بومی خود به این مسئله نگاه کنیم می توانیم راه حل های درست ارائه کنیم.
وی افزود: در این برنامه پنل هایی برگزار می شود که به این مفهوم می پردازد. باید یاد بگیریم چگونه از این فرصت ها استفاده کنیم، اطمینان دارم این نوع گفت و گو و هم فکری می تواند به ما کمک کند.
وی ادامه داد: معمولا یک نگاه منفی به حضور دختران در اینترنت وجود دارد و تنها روی برخی جنبه های فناوری اطلاعات تاکید می شود؛ در حالی که می توان از فرصتی که فناوری در اختیار ما قرار می دهد بهترین استفاده را برد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: ما فرصت هایی را نمی بینیم که باعث ایجاد هزینه شود. حوزه فناوری اطلاعات می تواند به آموزش بهتر تمام افراد جامعه کمک کند به همین دلیل است که آموزش و پرورش از روزهای اول شروع این کار همراه ما بود.
وی افزود: در کنار آموزش و پرورش، شهرداری نیز کنار ما بود. مهمتر از نهادهای دولتی که وظیفه شان است در این حوزه فعالیت کنند، مشارکت عمومی نیز از سوی جامعه انجام گرفت و از روز اول همراه ما بودند.
ناظمی اظهار داشت: ما چند رویکرد و نگاه مختلف به مسئله رویدادهای جهانی داریم. اولین نگاه این است که با دنیا قهر باشیم و صدا و دیدگاه خودمان را حذف کنیم. نگاه دیگر این است که مسئله را صرفا جهانی ببنیم و منتظر نسخه های جهانی بمانیم. این دو نگاه محکوم به شکست است، اما یک نگاه دیگر هم وجود دارد که ما سعی داریم همگام با آن پیش رویم، این که در موضوعات جهانی مفاهیم، دیدگاه و چالش های خود را بیان کنیم و اولویت های خود را در نظر بگیریم.
معاون وزیر ارتباطات گفت: دانش آموزان پس از برگزاری این دوره ها یاد گرفتند که قرار نیست فقط دکتر و مهندس شوند، می توانند خارج از کلیشه های شغلی به موفقیت های خوبی برسند.
امسال برای چندمین مرتبه است که ایران روز جهانی دختران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را هم زمان با کشورهای دیگر برگزار می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا