ورود گوگل به هوش مصنوعی با سنجش میزان کالری غذاها

به گزارش مهر، گوگل از فعالیت بر پروژه جدید و متفاوتی خبر داده که با استفاده از تصاویر غذاها می توان به میزان کالری آنها دست یافت. این پروژه Im۲Calories نام دارد و قادر به شناسایی و همینطور اندازه گیری میزان دقیق و صحیح کالری های موجود در یک ظرف غذا است.

از این پروژه با عنوان پروژه ای برای ورود گوگل به هوش مصنوعی یاد می شود تا قدرتمندترین موتور سرچ دنیا دامنه تحقیقات خود را تا هوش مصنوعی پیش ببرد. یکی از متخصصان گوگل در این رابطه می گوید: «هوش مصنوعی در پروژه Im۲Calories قادر خواهد بود تا عمق پیکسل های یک تصویر را شناسایی و بررسی کند سپس با الگوریتم خاصی که برای آن نوشته شده به بررسی اندازه و نوع غذا و در نهایت به تخمین میزان کالری غذاها از روی تصاویر بپرازد.»

اما وی معتقد است برای سنجش و همینطور اعلام میزان دقیق کالری بایستی تصاویر خوب و با کیفیتی در اختیار هوش مصنوعی قرار بگیرند. مقامات گوگل اعلام کرده اند شاید در ابتدا کالری که توسط این هوش مصنوعی پیش بینی می شود دقیق نباشد اما به مرور زمان می توان به الگوریتمی دقیق و صحیح تر دست یافت. این الگوریتم فعلا در مراحل اولیه تحقیقات خود به سر می برد و هنوز مشخص نیست این پروژه تا چه زمانی به محصولات یا سرویس های گوگل راه پیدا کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا