روز جهانی دختران و ICT در ایران برگزار شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،سازمان فناوری اطلاعات با مشارکت افراد فعال در زمینه فناوری اطلاعات، کارآفرینان موفق، آموزش و پرورش و سازمان نظام صنفی این سری رویدادها را با هدف چشم‌اندازسازی کارآفرینی برای دختران دبیرستانی برگزار کرد.
دانش‌آموزان 15 مدرسه در این برنامه‌ها مشارکت داشتند، این دانش آموزان طی دوره‌هایی3 روزه بر اساس ایده‌های خلاقانه خود، گروه‌هایی را شکل دادند و با مربیانی که برای آنها در نظر گرفته شده بود مهارت آموزی را آغاز کردند.
این مربیان که همگی جزو مدیران کسب و کارهای موفق و شناخته شده هستند، در راستای مسئولیت اجتماعی خود در این برنامه مشارکت کردند.
این مربیان صبح امروز پنجشنبه ( 5 اردیبهشت ) در باغ کتاب، دانش آموزان برگزیده این رویدادها به ارائه کارهای خود می پردازند.
توانمندسازی دختران و زنان، از جمله اهداف برگزاری چنین رویدادهایی است، آشنایی آن ها با ابزارهای نوین عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند امکان مشارکت بیشتر زنان را مهیا کند.
البته ماجرای مهارت آموزی این دختران صرفا به رویداد گذشته محدود نمی شود و حتی امروز نیز برای آن ها در سالن اصلی پنل‌هایی تخصصی در خصوص بررسی وضعیت دختران در فاوا و فضای مجازی برگزار می‌شود.
در کنار برنامه اصلی هفت کارگاه مختلف برای دختران مقطع ابتدایی تا دبیرستان که در این رویدادها شرکت کرده اند، برگزار خواهد شد.
همایش روز دختران در آی سی تی در باغ کتاب تهران در حال برگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا