هدف نهایی مؤسسات آموزش عالی، تغییر و تحول در علم و صنعت است

به گزارش سیناپرس به نقل از آنا، اگر دانشگاه‌ها می‌خواهند خدماتی ارزشمند و بهترین تجربه تحصیلی را به دانشجویان بدهند، نباید تنها به فکر آماده‌سازی دانشجویان برای محیط کار باشند. مؤسسات آموزش عالی نیاز دارند که تربیت دانشجویان را به سطح والاتری ببرند؛ به شکلی که فارغ‌التحصیلان توانایی ایجاد تحول در علم و صنعت را داشته باشند.

دانشگاه‌ها باید دانشجویان را تشویق کنند تا تغییری مثبت در دنیا انجام دهند یا تحولی انقلابی در صنعت ایجاد کنند. به عبارت دیگر مؤسسات آموزش عالی نباید تنها دانشجویان را برای بازار کار تربیت کنند.

مؤسسات آموزش عالی باید فرصت‌ تفکر انتقادی و مستقل را برای دانشجویان فراهم کنند. دانشگاه‌ها باید استعداد دانشجو و موقعیت آنها در جامعه را حین تحصیل و بعد از آن در نظر بگیرند و به آنها کمک کنند تا در مسیر درست قرار بگیرند.

رسیدن به این هدف کار آسانی نیست؛ اما شناخت اهداف اساسی می‌تواند به مؤسسات آموزش عالی در حوزه‌های مختلف از جمله برنامه‌ریزی درسی، استخدام کارکنان و درک دیدگاه دانشجویان کمک کند.

یکی از روش‌های مؤثر برای ایجاد تعادل در آموزش مهارت‌های فنی و مهارت‌های نرم این است که به دانشجویان نحوه بزرگ فکر کردن را یاد داد. بدین ترتیب دانشجویان قادر خواهند بود برای مشکلات و چالش‌های پیچیده راه‌حلی پیدا کنند. همچنین این امر توانایی‌هایی مانند خلاقیت، همدردی، ارتباطات، کار گروهی، حل مشکل و داستان‌گویی را به دانشجویان یاد می‌دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا