شیشه کنترل‌کننده انرژی نانویی به بازار آمد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،شیشه یکی از مصالح پر مصرف ساختمان است که نور داخل و امکان ارتباط بصری با خارج ساختمان را امکان‌پذیر می‌سازد.اما با توجه به خاصیت عایق کاری کمی که دارد همواره در فصول سرد و گرم سال مشکل ساز بوده است.

به همین دلیل است که در زمان‌های گذشته و حتی در حال حاضر از وسایل مختلفی نظیر سایه بان‌ها و پرده در تابستان جهت جلوگیری از ورود نور و گرمای شدید خورشید و در زمستان‌ها از پرده‌های ضخیم جهت جلوگیری از اتلاف گرمای داخل ساختمان استفاده می‌شود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تا حد زیادی کاستی‌های شیشه معمولی مخصوصاً در رابطه با اتلاف و کسب انرژی حرارتی بهبودیافته است. شیشه‌های Low-E یا کنترل‌کننده انرژی از این دسته شیشه‌ها هستند.

شیشه‌های کنترل‌کننده انرژی یا Low-Emissivity که در فارسی به شیشه کم گسیل ترجمه شده است شیشه‌هایی هستند که انتقال حرارت بسیار کمتری نسبت به شیشه معمولی و شیشه فلوت دارند و مانند یک عایق حرارتی شفاف عمل می‌کنند.

در همین راستا یک شرکت ایرانی موفق به تولید شیشه‌هایی با فناوری نانو شد که این خاصیت را دارد؛ این شیشه‌ها با تأیید ستاد توسعه فناوری نانو به تولید رسیده و اکنون در بازار است.

به دلیل اینکه مساحت زیادی از سطح جانبی ساختمان‌ها را شیشه تشکیل می‌دهد استفاده از این نوع شیشه‌ها به جای شیشه معمولی، کمک بزرگی در کاهش مصرف انرژی ساختمان خواهد کرد. این نوع شیشه‌ها در انواع مختلف و با راندمان‌های متفاوت تولید می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا