دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز برگزار می شود

به گزارش سیناپرس اصفهان، ولی اله میرخانی  عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه اصفهان عصر امروزدر نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد:با توجه به روند روز افزون مخاطرات زیست محیطی و توجه مردم و مسوولین کشور به چالش های زیست محیطی، دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز به همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

وی بیان کرد: دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز در اصفهان حفظ محیط زیست یکی از مهم ترین نعمت های الهی و مدیریت سبز یکی از عوامل ضد تخریب این محیط در مکانی علمی و فرهنگی یعنی دانشگاه صورت میگیرد .

میرخانی تصریح  کرد: با توجه به پیشرو بودن دانشگاه ها در عرصه نوآوری و به کار بستن جدید ترین یافته های علمی و همچنین الگو پذیری جامعه از دانشگاه، این کنفرانس که سومین همایش دانشگاه های سبز ایران و دومین همایش بین المللی در نوع خود است، فضایی برای معرفی دست آوردها در عرصه مدیریت سبز در دانشگاه ها و تبادل علم و تجربیات مسئولین و کارشناسان فعال در زمینه پردیس های پایدار فراهم آورده تا علاوه بر ارتقاء عملکرد دانشگاه ها، زمینه ساز تغییرات گسترده در سطح جامعه شود.
دبیر اجرایی همایش عنوان کرد: دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز میزبان متخصصین حوزه های مرتبط از کشورهای مختلف و اساتید صاحب نام داخلی خواهد بود تا دستاوردها، ابتکارات و چالش های پیش روی خود را با سایر متفکران و تصمیم گیرندگان در این زمینه ها به اشتراک بگذارند.
وی اذعان کرد: این کنفرانس با برپایی فن بازار و استارت آپ سبز فضایی برای ارائه ایده ها و ارتباط ایده پردازان و کارشناسان مرتبط با موضوعات کنفرانس فراهم آورده تا علاوه بر توانمندسازی نخبگان دانشگاهی، برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه را تسهیل نماید.

میرخانی ابراز کرد: باید این فرهنگ مدیریت و دانشگاه سبز را بیشتر بشناسیم و در میان دیگران ترویج دهیم، محیط زیست از جمله نعمت هایی است که خداوند به ما عطا کرده  و باید با مدیریت صحیح از ان بهره ببریم.

وی ادامه داد: دانشگاه مهدعلم، آموزش، پژوهش وپرورش است، باید هم پیشگام در اقدام عملی برای ممانعت از تخریب محیط زیست باشد و هم آموزش های لازم را برای دیگران ایجاد کند

معاون اداری و مالی دانشگاه اصفهان افزود: این همایش با موافقت و همکاری وزارت علوم و تحقیقات و دانشگاه اصفهان که در طول سالهای گذشته در امر مدیریت سبز پیشگام بوده و اقدامات خوبی دراین عرصه انجام داده است، برگزار می شود.

مهران زینلیان دبیر علمی همایش در این نشستخبری افزود: دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز با حضور 44 غرفه  و به مدت دو روز به صورت کارگاهی و و کاربردی و با معرفی 30 مقاله برتر برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در این همایش محققین و اساتیدی از کشورهای خارجی چون عراق، پاکستان، مالزی، اندونزی، استرالیا و کرواسی شرکت خواهند کرد و به ارائه برنامه های عملیاتی شده خود در این زمینه می پردازند.

دبیر علمی همایش خاطرنشان کرد: این همایش علمی و عملی دارای هشت محور اصلی از جمله انرژی تجدید پذیر مدیریت پسماند، حمل ونقل سبز ، طراحی پردیس های دانشگاه پایدار، فناوری اطلاعات وارتباطات سبز، مدیر یت مصرف انرژی، تجربیات ملی وبین المللی و مدیریت آب و پساب است

وی ابراز کرد: این همایش کاربردی وعملیاتی است و برنامه ریزی شده است مباحثی در این همایش طرح موضوع بشود که عملیاتی شده باشد و مباحث نظری و تئوری در قالب پوستر دراختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

زینلیان خاطرنشان کرد: در این همایش از سراسر کشور حضور دارند برای این همایش ۶۰۰ نفراستاد، محقق و صنعتگر دعوت شده اند

وی عنوان کرد:80مقاله کاربردی وعلمی به دبیرخانه همایش ارسال شد که ۵۰ مقاله پذیرفته شده اند و تا دو روز آینده بهترین ها شامل حداقل 30 مقاله برای ارائه در روز نمایشگاه انتخاب می شوند .

دبیر علمی همایش با بیان اینکه  از ۶ کشور پاکستان، عراق، کرواسی، اندونزی ، مالزی و استرالیا  برای حضور در این همایش ثبت نام و حضورشان قطعی شده

وی عنوان کرد: وزیر علوم، معاون علمی ریاست جمهوری ووزیر نیرو از جمله مهمانان ویژه این همایش است، سخنران ویژه این همایش  پروفسور سمرو soomro معاون علمی موسس اکو خواهد بود.

زینلیان تاکید کرد: پروژه پساب آب خاکستری که با همکاری با آب وفاصلاب اصفهان برای خوابگاه های دانشگاه اصفهان اجرا شد در این طرح ۲۰۰ مترمکعب آب در شبانه روز تصفیه می‌شود و برای آبرسانی به فضای سبز مورد قرار می‌گیرد که این طرح در آینده نزدیک می‌تواند در دیگر مراکز و دانشگاه‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. از جمله پروژه های ابتکاری دانشگاه اصفهان در زمینه مدیریت سبز است

وی با بیان اینکه ایجاد ارتباط و تعامل سازنده میان دانشگاه را در این همایش مدنظر داریم، تاکید کرد: تاکنون پروژه‌های تحقیقاتی مشترک مختلفی با صنایع از جمله دو صنعت مهم فولاد و ذوب آهن برای کنترل و کاهش آلاینده‌های محیط زیستی، بازچرخانی آب و تصفیه پسماندهای صنعتی داشته‌ایم که نتایج برخی از این پژوهش‌ها در همایش ارائه خواهد شد.

دبیر علمی همایش با بیان اینکه دانشگاه اصفهان در دو سال اخیر در نظام رتبه بندی بین المللی و کشوری جزء دانشگاه‌های سبز قرار دارد، تصریح کرد: از جمله اقدامات شاخص دانشگاه اصفهان در حوزه مدیریت سبز، کنترل سیستم های حرارتی، برودتی و تهويه مطبوع یا هوشمندسازی موتورخانه های دانشگاه است که بر اساس سیستم، دما به صورت اتوماتیک کم و زیاد و در مصرف انرژی صرفه جویی می شود

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا