کنگره بین المللی ارتوز و پروتز ایران برگزار می شود

به گزارش سیناپرس ابراهیم صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سخنرانانی از کشورهای آلمان، آمریکا، انگلستان، ایتالیا، اسپانیا، الجزایر، لبنان، سریلانکا، گینه و سیرالئون در این رویداد علمی حضور می یابند.
وی محورهای این کنگره را مداخلات ارتوز و پروتز در ضایعات ارتوپدی، نورولوژی، دیابت، سالمندی، آسیب های ورزشی و حوادث، فناوری یا نوآوری در ساخت یا تولید محصولات، مواد اولیه یا قطعات ارتوز و پروتز، آموزش، چشم اندازها و سیاستگذاری در ارتوز و پروتز، همکاری بین بخشی، مسائل مرتبط با شاغلان حرفه و اخلاق حرفه ای اعلام کرد.
صادقی با بیان اینکه حدود 170 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد، اظهار داشت: از بین این مقالات، 50 مقاله پذیرفته شد و در سه روز برگزاری کنگره، ارائه می شود.
دبیر علمی کنگره ارتوز و پروتز، بیشترین مقاله های رسیده را درباره اختلالات مربوط به ناحیه پا، قطع عضو و بیماران ضایع نخاعی عنوان و اضافه کرد: مباحث ارتوز و پروتز در رشته تحصیلی ارتوپدی فنی یا اعضای مصنوعی در دانشکده های توانبخشی ارائه می شود که بین رشته ای است و با رشته هایی مانند مهندسی پزشکی همپوشانی دارد.
نایب رییس انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران گفت: پروتز وسایلی است که جایگزین قسمت های قطع عضو شده بدن مانند دست و پا می شود و ارتوز، بر روی اندام های مختلف نصب می شود تا به بهبود عملکرد آنها کمک کند مانند فلج عضلانی یا انحراف در اندام.
صادقی همچنین بیشترین مشکلات موجود در این حرفه و رشته تحصیلی را توجه نکردن سیاستگذاران و غفلت از جایگاه خدمات این رشته دانست و افزود: خدمات رشته ارتوپدی فنی به عنوان یک سری اقدام های پیشگیرانه، نقش بسزایی در جایگزینی برخی درمان های پر هزینه مانند جراحی دارد.
دومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره سراسری ارتوز و پروتز از چهارم تا ششم اردیبهشت توسط انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران و دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مجموعه تجاری سیتی‌ سنتر اصفهان برگزار می ‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا