پنج هزار و یکصد دانش آموز ابداعات خود را به رقابت گذاشتند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،این دانش آموزان از 31 استان به همراه دبیران راهنمای خود در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گردهم آمده اند.
این جشنواره که در 5 محور شامل غرفه‌های نمایشگاهی در قالب 220 تیم با نمایش آثار سازه ای در 150 غرفه، سمینارهای پژوهشی 410 تیم، مسابقات دانش آموزی از جمله رباتیک، هوا فضا، سازه ماکارونی، ابر حباب، رایانه و برنامه نویسی و چالش زیست فناوری 500 تیم، محتوای دیجیتال 50 تیم و سخنرانی علمی 120 تیم برگزار شده تا 31 فروردین ادامه دارد.
به گفته دبیر اولین جشنواره بین المللی پروژه‌های دانش آموزی سینا، دستاوردها و پروژه های دانش آموزان از سوی استادان دانشگاه که متشکل از 120 نفر هستند، در این رویداد داوری خواهد شد.
«الناز فطیر خورانی» به خبرنگار ایرنا گفت: گروه های برگزیده علاوه بر جوایز نقدی، تندیس ویژه ابداعات و اختراعات نیز دریافت می کنند و به مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات که امسال در چند کشور از جمله کره جنوبی و تایوان برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.
وی یادآورشد: حمایت از طرح های تحقیقاتی گروه های برتر دانش آموزی برای همکاری و مبادلات علمی و فنی با مراکز پژوهشی، دانشگاهی و دستگاه های اجرایی و صنعتی از برنامه های اصلی این رویداد علمی پژوهشی است.
دبیر جشنواره بین المللی پروژه های دانش آموزی سینا درباره برنامه های جنبی این رویداد نیز اظهار داشت: در دومین روز 16 کتاب علمی پژوهشی که توسط دانش آموزان کرمانی ترجمه و یا تالیف شده، رونمایی می شود.
فطیر خورانی درباره حضور دانش آموزان خارجی در این جشنواره تعداد آنها را 30 نفر عنوان کرد و گفت: برخی از این دانش آموزان، مقیم ایران هستند که از جامعه المصطفی به این رویداد می آیند و دو گروه نیز از مالزی هستند که حضور آنها امروز قطعی خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا