صرفه جویی 15میلیون دلاری با دانش پاورالکترونیک

در قرن اخیر چالش اصلی برای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، تامین انرژی الکتریکی پایدار است که با توجه به محدودیت انرژی های فعلی و رشد جمعیت و توسعه جهانی، لزوم بهره گیری از مبدل های انرژی الکتریکی و بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر، به یک ضرورت اساسی تبدیل شده است.
با پیشرفت علم وفناوری و بکارگیری امکانات الکتریکی هر روز باید مسیر تازه‌ای‌ را رفت تا از چرخ‌وفلک فناوری عقب نمانیم. به همین منظور گروهی از محققان داخلی با توجه به اهمیت مبدل‌های الکتریکی در صنایع مختلف، دست به کار شدند و شروع به طراحی محصولات نوآورانه با محوریت دانش پاور الکترونیک کردند.
مبدل‌های انرژی تولیدشده توسط محققان ایرانی ضمن آنکه نیاز صنعت را می‌تواند به بهترین شکل رفع کند، از خروج ارز با رقم قابل توجهی جلوگیری می‌کند. این همان خدمت فناورانه است که وابستگی را به‌زانو درآورده است.

 صنایع با دانش پاورالکترونیک جان دوباره می‌گیرند
محققان داخلی برمبنای ایجاد ارزش‌افزوده از طریق تولید دانش و با بهره مندی از متدهای روز دنیا، فارغ از هر گونه کپی‌برداری و یا مهندسی معکوس با توجه به نیاز داخلی کشور دست به تولید محصولات تجاری وصد درصد داخلی در صنایع مخابراتی، برق، نفت، گاز و پتروشیمی، حمل و نقل و انرژی های تجدید پذیر زده‌اند.
محمدعلی چمنیان مدیرعامل شرکت دانش بنیان نیان الکترونیک با تاکید بر اهمیت مبدل‌های انرژی الکتریکی در کشور و لزوم بومی‌سازی این مبدل‌ها در کشور، گفت: سیستم های یکپارچه مبدل انرژی (Indoor ,Outdoor) مجموعه ای از محصولات تولید شده با کاربرد در صنایع مخابرات، برق، نفت، گاز و پتروشیمی، حمل و نقل و انرژی های تجدید پذیر است. این سیستم ها با قابلیت طراحی وسفارش سازی مطابق با الزامات درخواستی مشتریان؛ قابلیت تبدیل توان از 1 کیلووات تا 1 مگا وات را دارد.
وی ادامه داد: سیستم های طراحی‌شده فوق شامل انواع مبدل های انرژی الکتریکی، سیستم های کنترل کننده، نرم افزارهای مانیتورینگ و کنترل از راه دور، سیستم های کولینگ صنعتی، موتور الکتریکی و درایو، انواع کابیت و بدنه فلزی است و ما توانستیم سیستمی با کاربردهای فنی و البته کارساز را به خدمت صنایع درآوریم.
این فعال حوزه فناوری با اشاره به اینکه وی تنها طراح و سازنده سیستم‌های تغذیه هیبردی درکشور بوده که یکی دیگر از محصولات مورد نیاز صنایع است، گفت: این سیستم جهت تامین انرژی الکتریکی پایدار، با توجه به افزایش تقاضای مصرف انرژی الکتریکی، وسعت کشور و مشکلات تولید، انتقال وتوزیع انرژی الکتریکی وهزینه های ناشی از آن برای مصارف صنعتی وخانگی کاربرد داشته و با بکارگیری انرژی های برق شبکه، دیزل ژنراتور، باتری، سلول های خورشیدی و توربین های بادی و استفاده از سیستم کنترل کننده با الگوریتم های بسیار پیچیده نسبت به مدیریت و انتخاب انرژی ورودی مطمئن بر اساس شاخص هایی مانند به صرفه بودن، در دسترس بودن و قابلیت اطمینان اقدام می کند.
وی افزود: طراحی وساخت محصولات این شرکت به صورت صد درصد بومی و توسط محققان داخلی با تبدیل دانش روز به ارزش افزوده و دارای قدرت رقابت با محصولات خارجی بوده و در بخش های مبدل های انرژی الکتریکی، سیستم های کنترل و مانیتورینگ، سیستم های کولینگ صنعتی و سیستم تغذیه نیروی Outdoor موفق به ثبت اختراع ملی شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا