اپل نیم میلیارد دلار برای تولید بازی‌های ویدئویی سرمایه گذاری کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،این خدمات که از طریق اشتراک اینترنتی در دسترس قرار می‌گیرد Arcade نام دارد و سرمایه گذاری کم سابقه اپل بر روی آن از اهمیت مقوله بازی‌های ویدئویی برای این شرکت خبر می‌دهد.

با اختصاص این بودجه بیش از ۱۰۰ بازی برای سرویس مذکور طراحی می‌شود. نکته جالب این است که اپل برای سرویس پخش ویدئویی جدید تی وی پلاس خود یک میلیارد دلار هزینه کرده و این در حالی است که با توجه به هزینه‌های بالای تولید فیلم و سریال انتظار می‌رفت این رقم فراتر از یک میلیارد دلار باشد.

اپل همچنین اعلام کرده اگر برنامه نویسان و توسعه دهندگان بازی‌های ویدئویی، این بازی‌ها را تنها برای استفاده بر روی سرویس Arcade طراحی کنند، از تشویق‌های مادی نیز بهره مند می‌شوند.

تمامی بازی‌های Arcade تنها از طریق آیفون و آی پد قابل اجرا بوده و به هیچ وجه در فروشگاه پلی استور گوگل عرضه نمی‌شوند و این امر نشان دهنده رقابت شدید گوگل و اپل در این زمینه است. البته ممکن است این بازی‌ها برای اجرا بر روی سایر کنسول‌ها مانند پلی استیشن، ایکس باکس، نینتندو و غیره تولید شوند.

انتظار می‌رود درآمد سرویس Arcade از ۳۷۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۲.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ و ۴.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ برسد. هزینه هر ماه استفاده از خدمات Arcade برابر با ۱۲.۹۹ دلار است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا