پتروشیمی های عسلویه به احداث تصفیه خانه فاضلاب مکلف شدند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،رهاد قلی نژاد روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت آلایندگی های عسلویه افزود: همچنین دراین منطقه پسماندهای سمی و خطرناکی تولید می شود که برای مدیریت اصولی آن تصمیم های مورد نیاز لحاظ شده است.
وی بیان کرد: باید مرکز پایش در حوزه سلامت آب، خاک، آب و هوا و حتی دریا ایجاد شود زیرا بخشی از اقتصاد مردم این منطقه از طریق دریا تامین می شود.
قلی نژاد اظهار داشت: در این ارتباط ساماندهی فلرها با اولویت اقدام های وزارت نفت پیش بینی شده که در عسلویه و کنگان اولویت این مهم با پالایشگاه های گازی و پتروشیمی است.
وی یادآور شد: در جریان سفر رئیس جمهوری به بوشهر 200 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی دستگاه های پایش منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اختصاص یافته که تحقق این مهم ترسیم گر آینده ای درخشان برای منطقه و در نتیجه ارائه راهکارهای اساسی برای کاهش آلایندگی آن است.
قلی نژاد اظهار داشت: درگروه استانی بررسی راهکارهای کاهش آلایندگی های زیست محیطی درعسلویه بررسی مکان یابی برای احداث ساختمان های مسکونی مورد نیاز مردم از موارد مهم و اولویت دار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز گفت: در حوزه پزشکی مطالعه ای آغاز شده تا سلامت کنونی مردم منطقه عسلویه بررسی شود.
دکترعلیرضا کشمیری افزود: در این ارتباط از همه ترشحات مانند خون، خلط، ادرار و حتی خون بند ناف زنان باردار جمع آوری و میزان آلودگی ترشحات بدنی آنها بررسی می شود.
وی اظهارداشت: این تحقیق ها بخوبی نشان می دهد که خطرهای آینده مردم عسلویه چه چیزهای است.
کشمیری اضافه کرد: در این زمینه پایش های سالانه سلامت مردم برای یک بازه زمانی 15 ساله پیش بینی شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا