سیل مرحله دوم المپیادهای دانش آموزی را به تعویق انداخت

به گزارش سیناپرس، «عنایت سالاریان» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تصمیم برای رعایت حال دانش آموزان سیل زده اتخاذ شده تا آنها با آسودگی خاطر در آزمون های مرحله دوم المپیادهای علمی شرکت کنند.
وی ادامه داد: در مجموع 83 هزار و 694 نفر از دانش آموزان در المپیادهای 9 گانه که اول تا پنجم بهمن سال گذشته برگزار شد، شرکت کردند.
معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان اضافه کرد: در مرحله اول و در رشته ادبی هزار و 14 نفر، جغرافیا 423 نفر، ریاضی هزار و 659نفر، زیست‌شناسی هزار و 220 نفر، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی 300 نفر، شیمی 650 نفر، کامپیوتر هزار و سه نفر، فیزیک 826 نفر و نجوم 700 نفر برای شرکت در مرحله دوم پذیرفته شدند.
سالاریان تعداد کل دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم که امکان شرکت در المپیادهای 9 گانه را داشتند، یک میلیون و 895 هزار و 50 نفر ذکر کرد و بیان داشت: المپیادهای 9 گانه شامل ریاضی، شیمی، فیزیک، ادبی، کامپیوتر، نجوم و اختر فیزیک، جغرافیا، سلول‌های بنیادی و زیست‌شناسی است.
وی تصریح کرد: به طور معمول کمتر از 10 درصد داوطلبان مرحله اول المپیادهای 9 گانه در مرحله دوم پذیرفته می‌شوند و در مرحله دوم نیز از مجموع این 10 درصد حدود 360 نفر برای مرحله سوم که معروف به دوره آموزشی تابستانی است، انتخاب خواهند شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا