پارگی رباط شانه با درد شبانه بروز می‌کند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،دکتر مسعود حیدرنژاد در آستانه برگزاری کنگره منطقه‌ای ارتوپدی جنوب کشور بااشاره به نشانه‌ های پارگی رباط شانه و بیماری های مفاصل و مهره ها، گفت: ضعف رباط شانه‌ها، ورزش نکردن و سن بالا از دلایل ابتلا به این بیماری است.
وی افزود: درد شانه این افراد معمولاً موقع خوابیدن شدیدتر می‌شود همچنین انجام کار سنگین و استفاده بیش از حد از شانه‌ها، حرکات مختلف می‌تواند سبب بروز این مشکل شود.
این متخصص ارتوپدی با بیان اینکه تشخیص پارگی رباط شانه توسط MRI صورت می‌گیرد، عنوان کرد: در گذشته برای درمان بیماران از روش‌ های جراحی باز استفاده می ‌شد در صورتی که امروزه برای کاهش آسیب به مبتلایان، از روش‌ های غیر تهاجمی و ارتروسکوپی استفاده می‌ شود که در این روش ها نیاز به باز کردن شانه بیمار نیست و مشکلات مربوطه مفصل های اطراف و چسبندگی‌ های شانه را نیز رفع می‌کند.
حیدرنژاد خاطرنشان کرد: همایش سه روزه تازه‌های تشخیص ارتوپدی و تروما از 28 تا 30 فروردین امسال در یزد برگزار می‌شود که حدود 200 نفر در این همایش شرکت کرده و 63 سخنران درباره مطالب مختلف ارتوپدی، تروما و تازه‌های تشخیص به بحث و گفت و گو می‌ پردازند و پنل پرسش و پاسخ نیز پیش بینی شده است.
کنگره منطقه‌ای ارتوپدی جنوب و مرکز کشور مرتبط با استان‌های یزد، اصفهان، فارس، کرمان، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر است و علاقه‌مندان سایر استان‌ها از جمله تهران نیز در صورت تمایل می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا