پانسمان ترمیم کننده انواع زخم تولید شد

تمامی انسانها از دیر باز تاکنون آسیب دیدگی هایی که منجر به زخم شود را تجربه کرده اند و درمان زخم و آثار باقیمانده از آن همواره نگرانی هایی را در پی داشته است.به منظور درمان چنین جراحت هایی محققان همواره در تلاش برای ابداع روش های جدیدی بودند که سرعت و کیفیت درمان زخم ها را افزایش دهد.

در این راستا شرکت طبا زیست پلیمر (تریتا) مستقر در برج فناوری امیرکبیر با هدف ایجاد نوآوری در سلامت، فعالیت رسمی خود را از سال 1394 در این زمینه آغاز کرد.
این شرکت طی هشت سال پژوهش و تحقیق به تکنولوژی پیشرفته ای در زمینه طراحی و تولید پانسمانی نوین با ساختار مشابه پوست انسان دست یافتند.
تولید اولین محصول قدرتمند خود، با عنوان پانسمان ماتریکس کلاژن TEBADERM® از جمله محصولات این شرکت است که در راستای کاهش هزینه های بیماران تولید شده است.
پانسمان ماتریکس کلاژن TEBADERM® دارای ساختار مشابه ماتریکس خارج سلولی و زیست پلیمرها است که ،از طریق ایجاد محیط طبیعی برای سلول های بدن، شرایطی بهینه و بدون استرس را برای سلول ها فراهم می کند. این امر منجر به حضور فاکتورهای داخلی رشد سلولی و افزایش پایداری آنها در محل آسیب دیده شده و درنتیجه باعث افزایش سرعت تقسیم سلولی و روند ترمیم زخم می شود.
این پانسمان، ماتریکس منعطف و با قابلیت قرارگیری روی انواع سطوح زخم است ضمن آنکه با بهره گیری از تکنولوژی منحصر به فرد به کار رفته در تولید آن باعث کاهش احتمال بروز حساسیت و عدم آسیب بافتی هنگام تعویض پانسمان می شود.
چسبندگی مناسب به سطح زخم، کنترل بصری زخم، حفظ رطوبت مناسب، جذب اگزودا ناشی از زخم، امکان برش مناسب با سایز زخم، افزایش سرعت ترمیم از دیگر ویژگی های پانسمان تولید شده است.
همچنین پانسمان ماتریکس کلاژن در درمان تمامی انواع زخم ها از جمله زخم های دیابتی بدون عفونت، زخم بستر، سوختگی درجه یک و 2، زخم‌های ناشی از شیردهی، زخم اگزوداتیو حاد و مزمن و زخم های نروپاتیک از جمله کاربردهای این پانسمان است.
لازم به ذکر است، از دیگر کاربردهای این محصول دانش بنیان می توان به زخم های ناشی از آرتریت روماتوئید، انواع خراش ها و بریدگی ها، مناطق پیوندی پوست و زخم های سیاهرگی و سرخرگی اشاره کرد.
یادآور می شود، پانسمان های ماتریکس کلاژن تحت شرایط GMP و طبق استانداردهای ISO13485، ISO9001 و FDA-QSR در مقیاس صنعتی قابل تولید است.