فناوری های رباتیک برای کمک به تماشاچیان و توریست

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، احتمالاً المپیک ۲۰۲۰ توکیو به «بازی های رباتیک» مشهور شود.برگزارکنندگان این رویداد ورزشی از ربات‌هایی رونمایی کرده اند که در ورزشگاه «National stadium» جدید توکیو با استفاده از ویلچر به تماشاچیان کمک می‌کنند.

«ماساکی کومیا» یکی از مقامات المپیک توکیو به شهرت فناوری‌های رباتیک ژاپن اشاره کرد و گفت: بازی‌های تابستانه المپیک ۲۰۲۰ مکان خوبی برای نمایش این فناوری‌ها است.

به هر حال شرکت «تویوتا» یکی از حامیان اصلی المپیک، این ربات‌ها را ساخته است. مقامات تویوتا اعلام کرده اند ۱۶ «ربات پشتیبانی از انسان» در ورزشگاه «National stadium» به افراد کمک می‌کنند. همچنین ۵ «ربات پشتیبانی تحویل محموله» نیز برای خدمت به تماشاچیان به کار گرفته می‌شوند.

از سوی دیگر شرکت «پاناسونیک» که از حامیان بازی‌های المپیک است، نیز از «power assist suit» رونمایی کرد. این سیستم که در حقیقت شبیه یک اگزواسکلتون است هنگام بلند کردن اجسام سنگین از کمر و قسمت‌های عضلانی پشت فرد را پشتیبانی می‌کند و اجازه نمی‌دهد به این قسمت‌ها از بدن انسان فشار وارد شود. به گفته این شرکت «power assist suit» در بازی‌ها المپیک به توریست‌ها در حمل چمدان و جابه جایی بار کمک می‌کنند.

«هیدو هیراتا» مدیر سرویس‌های فناورانه المپیک توکیو در این باره گفت: با استفاده از این فناوری‌ها مردم سراسر جهان متوجه پیشرفته بودن ژاپن در حوزه فناوری‌های رباتیک می‌شوند.

در کنار این موارد یکی از مدیران شرکت تویوتا گفت: در المپیک توکیو مهمانان زیادی حاضر می‌شوند که روی صندلی چرخدار هستند. ما می‌خواهیم آنها بدون نگرانی درباره تردد و جا به جایی خود از بازی‌ها لذت ببرند.

«یوشیفومی اوچیدا» مدیر عامل بخش Paralympic پاناسونیک نیز گفت: یکی از دلایل توسعه «power assist suit» جمعیت سالمند ژاپن است. این فناوری سبب می‌شود تعداد بیشتری از زنان و جمعیت سالمند بتوانند به عنوان نیروی کار فعالیت کنند. به گفته او از «power assist suit» در فرودگاه‌ها نیز استفاده می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا