دانش محققان ایرانی در حوزه های علوم شناختی چشمگیر است

پروفسور فابریس والیو مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه پیکاردی ژول ورن فرانسه، توانمندی و دانش اساتید و محققان و متخصصان ایرانی در حوزه‌های علوم شناختی و درمان بیماری‌ها با استفاده از شیوه‌های علمی را چشمگیر خواند.

وی که به منظور رایزنی درباره راه‌های توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه علمی و پژوهشی به کشورمان سفر کرده به انتقال تجارب و یافته‌های تحقیقاتی میان اساتید، نخبگان و متخصصان ایرانی و فرانسوی و نیز توسعه همکاری‌ها ی مشترک میان مراکز علمی و تخصصی دو کشور تاکید کرد.

این محقق فرانسوی تصریح کرد: ایجاد شبکه ارتباطی تحقیقاتی میان فرانسه با مراکز علمی ایران ضروری است و این امر به توسعه و گسترش همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های علوم شناختی میان ایران و فرانسه منجر می‌شود.

استاد دانشگاه فرانسه ایجاد شبکه‌های همکاری مشترک را زمینه ساز تقویت و گسترش ارتباطات میان اساتید، پژوهشگران و نخبگان ایرانی و فرانسوی دانست و با اعلام آمادگی این دانشگاه برای تحقق این امر، خواستار گسترش اجرای پروژه‌های تحقیقاتی وکلینیکی در حوزه‌های اختلالات شناختی بویژه درمیان کودکان شد.

مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه «پیکاردی ژول ورن» فرانسه، تلاش‌های اساتید، محققان، پژوهشگران و صاحب نظران ایرانی در حوزه‌های علوم شناختی و تحقیقاتی در یافتن راهکارها و شیوه‌های درمان موثر بیماری‌ها را ستودنی خواند.

وی پیرامون آینده همکار های علمی میان ایران و فرانسه گفت: گسترش همکاری‌ها میان اساتید ایرانی و فرانسوی درحوزه های علوم شناختی حائز اهمیت است.

وی افزود: توانمندی‌ها و دانش مختصصان ایرانی در زمینه‌های علوم شناختی و درمان بیماری‌ها با استفاده از شیوه‌های علمی بیانگر رشد دانش علمی در ایران است.

پروفسور "فابریس والیوس تاکید کرد: شناسایی نقاط قوت همکاری‌ها ی مشترک، تقویت روابط متقابل علمی و انتقال تجارب و یافته‌های علمی، فرصت‌های جدیدی را برای تعمیق همکاری‌های مشترک میان ایران و فرانسه بوجود می‌آورد و اجرای پروژه‌های مشترک زمینه ساز همکاری‌های جدید دو کشور خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ستاد علوم شناختی به عنوان متولی و ایفا گر رشد و ارتقای دانش علوم شناختی در ایران می‌تواند نقش ارزنده‌ای در امر هدایت و توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی میان ایران، فرانسه و در سطح اروپا ایفا کند.