ظرفیت حمل‌ونقل ریلی کشور افزایش می‌یابد

 گروه ریلی یکی از گروه‌های زیرمجموعه ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که تازه پا به عرصه وجود گذاشته است و مأموریت‌های مختلفی برای توسعه و افزایش ظرفیت حوزه ریلی در کشور دارد.

از مأموریت‌های این گروه تازه تأسیس می‌توان به «شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود حمل و نقل ریلی کشور» و «تدوین برنامه توسعه این بخش و تسهیل‌گری و نظارت در اجرایی شدن بندهای قانونی مصوب در اسناد بالادستی» اشاره کرد.

گروه ریلی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بهره‌گیری از قابلیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌ها، زمینه رشد و توسعه اقتصادی را در بازارهای داخلی و خارجی فراهم خواهد کرد.

این گروه برای دستیابی به مأموریت اصلی خود در بخش حمل و نقل ریلی اهداف مختلفی چون «توسعه زنجیره تأمین حمل و نقل ریلی»، «کمک به شکل گیری و ارتباط مؤثر میان بازیگران اصلی زیست بوم حمل و نقل ریلی»، «حمایت از داخلی‌سازی فناوری‌های اولویت دار حمل و نقل ریلی با تمرکز بر ظرفیت‌های داخلی موجود در بخش ساخت و طراحی، مدرن‌سازی ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی موجود بر اساس هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل ریلی» و «توسعه شرکت‌های دانش بنیان این حوزه» را در اولویت اقدامات خود قرار داده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا