مسابقه دانشجویی مهندسی نفت برگزار شد

به گزارش سیناپرس، مهران فقفوری، دبیر اجرایی مسابقات دانشجویی مهندسی نفت (IRAN PETRO MATCH) در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر مرحله نهایی دومین دوره مسابقه کشوری مهندسی نفت در حال برگزاری است، گفت: در مرحله نخست، مجموع ۲۸ گروه از بیش از ۱۵ دانشگاه کشور در مسابقه شرکت کردند که از این تعداد ۱۳ گروه برگزیده شدند تا گزارش نهایی خود را امروز به داوران ارائه دهند.

وی هیئت داوران این مرحله از مسابقات را نمایندگانی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شرکت ملی نفت ایران و یکی از شرکت‌های خصوصی حوزه نفت و گاز معرفی کرد و افزود: این نمایندگان همچنین حامیان اختتامیه مسابقات دانشجویی مهندسی نفت هستند.

دبیر اجرایی مسابقات دانشجویی مهندسی نفت سپس به بیان هدف برگزاری این دوره از مسابقات پرداخت و توضیح داد: هدف مسابقات این است که میزان برداشت از میادین نفتی با بهره‌گیری از روش‌های نوین علمی افزایش پیدا کرده و به حداکثر خود برسد.

فقفوری ۳ محور برگزاری مسابقه را بهینه‌سازی توسعه میدان، بهینه‌سازی مکان چاه، بهینه‌سازی پارامترهای کنترل و نیز بهینه‌سازی همزمان مکان چاه و پارامترهای کنترل عنوان کرد.

وی افزود: در مراسم اختتامیه که بعد از ظهر امروز ساعت ۱۴ تا ۱۶ در دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود، ۹ گروه به عنوان گروه‌های برگزیده در ۳ محور فوق، معرفی خواهند شد و مجموع ۱۸ میلیون تومان جایزه دریافت می‌کنند؛ برای هر محور ۶ میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده که در ۳ رتبه ۳، ۲ و ۱ میلیون تومانی اهدا خواهد شد.

این دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به ادامه‌دار بودن این مسابقات، تشریح کرد: موضوع دور سوم مسابقات دانشجویی مهندسی نفت، مربوط به استحکام و مقاومت سیمان استفاده شده در دیواره چاه نفت است؛ بر این اساس دانشجویان با فرمولاسیون مورد نظر خود، تست ماده را ساخته و برای ما می‌فرستند.

فقفوری با بیان اینکه این مسابقات احتمالاً در آذر ماه سال آینده برگزار می‌شود، ادامه داد: در روز مسابقه شرکت‌کنندگان سیمان را می‌سازند و میزان سبک بودن، مقاومت و آب آزاد در آن به وسیله دستگاه‌ها تست خواهد شد.

 در دومین دوره مسابقات دانشجویی مهندسی نفت که هم اکنون در دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری است، ۱۳ گروه شریف، پارالل، eye، صنعت نفت، 2AM Engineering Solution، حفاری، پتروپارسوماش، UTIPE، شبیه‌سازان پیشرو، AUT پترولیوم، رهام، پتروکاو و فانتوم در حال رقابت هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا