کشف دستگاه تاتو متعلق به ۲ هزار سال پیش

هر چند مومیایی های کشف شده در مصر تمایل انسان به تاتو طی قرون گذشته را به اثبات رسانده است، اما کشف یک دستگاه تاتو باستانی در آمریکای شمالی نشان داد که سرخپوستان بومی این منطقه در حدود ۲ هزار سال پیش مبادرت به تاتوی بدن خود می کردند.

کشف یک ابزار عجیب متعلق به ۲ هزار سال پیش در یوتا واقع در آمریکا باستان شناسان را سردرگم کرده بود. آنها بعد از تحقیقات مختلف به این نتیجه رسیدند که این ابزار یک دستگاه تاتو یا همان تفنگ تاتوی قدیمی بوده که توسط سرخپوستان و برای ایجاد تاتو بر روی بدن خود مورد استفاده قرار می گرفته است.

تا قبل از این کشف هیچ نشانه ای مبنی بر انجام تاتو در مردمان بومی قدیمی این مناطق مشاهده نشده بود و لذا این تفنگ تاتوی قدیمی می تواند نگاه باستان شناسان به فرهنگ قبایل سرخ پوست ناحیه را تغییر دهد.

این دستگاه تاتو شامل یک جفت تیغ کاکتوس گلابی خاردار است که با استفاده از برگ یوکا به یک چوب اسکون بوش وصل شده است. نوک تیغ ها سیاه شده است و به همین دلیل به نظر می رسد از ذغال به عنوان رنگدانه برای دستگاه تاتو استفاده می شده است.

باستان شناسان معتقدند آمریکای غربی یعنی محل کشف این دستگاه تاتو مکانی برای شکوفایی تمدن ها و فرهنگ های  عظیمی بوده که تا قرن ۱۴ میلادی بقا داشته ند و یکی از این فرهنگ های غنی متعلق به مردمان سرخپوست پوئبلو بوده است. این فرهنگ در ۱هزار و ۱۰۰ تا هزار و ۲۸۰ میلادی بقا داشته و مردمان آن همواره از تاتو کردن برای تزیین بدن خود بهره می بردند. به نظر باستان شناسان تاتو کردن با دستگاه تاتو یک امر متداول در میان مردمان بومی سرخپوست منطقه و فرهنگ یاد شده بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا