تنفس آسان در میان دود با چراغ‌قوه هشداردهنده

 در حالی که یک ردیاب دود، هنگام آتش گرفتن خانه هشدار زودهنگام می‌دهد، زمانی که آتش ساختمان را فرا گرفته، نمی‌تواند به کاربر کمکی کند.

بر اساس اعلام شرکت Safety iQ، زمانی که فرد می‌خواهد از خانه در حال احتراق خارج شود، می‌تواند ماژول هشدار/چراغ‌قوه را از واحد اصلی ابزار جدید Saver جدا کرده و از چراغ‌ قوه برای دیدن در میان دود استفاده کند و زنگ خطر نیز به آتش‌نشان‌ها کمک می‌کند مکان وی را پیدا کنند.

پیش از خارج‌ شدن از فضای دودآلود، فرد می‌تواند کلاهک انتهایی واحد فیلتراسیون را بردارد و دهنی آن را در دهان خود قرار داده و شروع به نفس‌کشیدن کند؛ سیستم فیلتراسیون ابزار Saver شامل سه فیلتر است؛ یکی از این فیلترها برای گرفتن دود و ذرات غبار عمل می‌کند، فیلتر دیگر برای خنثی‌سازی منوکسیدکربن و فیلتر HEPA نیز برای به‌دام‌انداختن دودهای سمی کاربرد دارد.

به گزارش ایسنا،شرکت سازنده مدعی است این ابزار امکان نفس‌ کشیدن آسان در ساختمان در حال احتراق را به مدت پنج دقیقه می‌دهد و هیچ عوارض سلامتی بلندمدتی به دنبال ندارد.

عمر سیستم ابداعی 3.5 سال اعلام شده و باید پس از آن دور انداخته شود.

شرکت هم‌اکنون در حال جمع‌آوری بودجه برای تجاری‌سازی محصول جدید بوده و بهای آن بنا بر امکانات جانبی 69 و 99 دلار اعلام شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا