مقررات اجرایی خدمات عمومی اجباری مخابراتی تصویب شد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،خدمات عمومی اجباری مخابراتی که با نام USO شناخته می‌شود، تکلیفی برای اپراتورهای ارتباطی محسوب می‌شود تا نسبت به ایجاد بستر و ارائه خدمات پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی، مناطق محروم و مناطق کمتر توسعه یافته اقدام کنند. ارتباط رسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار، در برنامه ششم توسعه به وزارت ارتباطات تکلیف شده است.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۸۵ خود، با بازنگری مصوبه قبلی USO، «نظامنامه اجرایی خدمات عمومی اجباری مخابراتی» را بررسی و تصویب کرد تا این مصوبه جایگزین مصوبه قبلی شود.

بر مبنای این مصوبه، وزارت ارتباطات مکلف به تدوین سیاست‌های اجرایی، اهداف کمی و کیفی، تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه خدمات عمومی ارتباطی شده است که در این زمینه باید برای تحقق این اهداف شخصی را به عنوان مجری این امور تعیین کند.

در همین حال انجام هزینه و پرداخت مربوط به این خدمات نیز بر عهده مجری این مصوبه گذاشته شده است.

طبق مقررات اجرایی خدمات عمومی اجباری مخابراتی، ۵ مورد خدمات برای توسعه ارتباطات در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، تکلیف شده است که شامل موارد زیر است:

۱. ایجاد، توسعه، نگهداری و تکمیل پوشش خدمات موبایل و تلفن ثابت شامل شبکه و تجهیزات انتقال و دسترسی

۲. ایجاد، توسعه، نگهداری و تکمیل خدمات دولت الکترونیک

۳. ایجاد، توسعه، نگهداری و تکمیل دفاتر ICT روستایی

۴. ایجاد، توسعه، نگهداری و تکمیل خدمات پست روستایی شامل شبکه و تجهیزات پستی

۵. توسعه، ارتقا، نگهداری و تکمیل تجهیزات و برنامه‌های کاربردی مورد نیاز برای دسترسی کاربران به خدمات

در این راستا و با توجه به توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و افزایش تنوع خدمات آن، مصادیق این خدمات باید توسط وزارت ارتباطات برای اپراتورها تعیین شود.

وزارت ارتباطات می‌تواند از طریق قرارداد با ارائه کنندگان خدمات USO یا ابلاغ برنامه اجرایی خدمات موضوع مصوبه و ارجاع کار به دارندگان پروانه خدمات ارتباطی، برای ارائه خدمات USO نیز اقدام کند.

پس از تأیید شروع ارائه خدمات دهی به روستاها در قالب طرح USO، رگولاتوری بر حسن ارائه خدمات در چارچوب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نظارت می‌کند.

درآمدهای حاصل از خدمات USO، متعلق به ارائه کنندگان این خدمات اعلام شده است.این مصوبه در ۸ ماده و یک تبصره به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رسیده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا