ایده استارتاپی موفق هفته ای ۱۰ درصد رشد دارد

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در رویداد فن آورد، با اشاره به وجود استارتاپ های موفق در کشور، بیان کرد: در ایران استارتاپ هایی وجود دارند که هفته ای ۱۰ درصد رشد می کنند، این استارتاپ ها می توانند آینده ای روشن داشته باشند و به اقتصاد کشور نیز کمک کنند.
وی افزود: استارتاپ هایی که رشد چندانی ندارند صد در صد ایده خوبی نداشته اند و مشکل آنها هیچ ربطی به کمبود اعتبار و سرمایه ندارد.
به گفته ستاری، اگر ایده یک استارتاپ خوب و خلاقانه باشد سرمایه گذاران برای ورود به آن رغبت خواهند داشت.
وی در ادامه تصریح کرد: فن آورد نمونه یک استارتاپ موفق، قوی و منحصر به فرد در دنیا است که برای تامین نیروی انسانی متخصص برای شرکت های دانش بنیان تلاش می کند.
وی ادامه داد: نیروی انسانی سرمایه اصلی اقتصاد دانش بنیان است و تامین این نیروی متخصص توسط یک استارتاپ قابل تحسین و منحصر به فرد است.
رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه نیروی متخصص جایگزینی ندارد، عنوان کرد: نیروی متخصص کسی است که جایگزینی ندارد و نمی توانیم برای این نیرو مابه ازایی پیدا کنیم. بنابراین معرفی چنین نیرهای متخصص و ماهری به شرکت های خصوصی یک کار علمی و ارزشمند است.
وی همچنین عنوان کرد: معرفی ۱۰ هزار نفر نیروی متخصص در سال به شرکت های دانش بنیان یک کار مهم و با اثرگذاری بالا برای کشور و جوانان است.
ستاری ادامه داد: نیروی توانمند و دارای دانش تخصصی به راحتی پیدا نمی شود و جایگزینی هم ندارد، بنابراین باید قدر چنین رویدادهای علمی و خلاقانه ای را بدانیم.
مجموعه رقابت‌های تخصصی فن‌آورد از سال 1393 با حمایت ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری  در رشته‌ هوش و به همت جمعی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی شده است. هدف از برگزاری این رقابت، حل مسایل شرکت‌ها و سازمانها بدست متخصصان و نخبگان از طریق ارتباط صنعت و دانشگاه شکل گرفته است.
در چهارمین دوره مسابقات فن آورد که در سه حوزه اصلی مدیریت، ICT و صنایع خلاق (هنر) برگزار شد.
شایسته یادآوری است در دوره های پیشین این مسابقات مجموعه 15هزار نفر و در دوره چهارم 14هزار و600نفر شرکت داشته اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا