بانک اطلاعاتی Nanoبا قابلیت جستجوی ۲۲ میلیون پتنت

قابلیت دیگری به بانک اطلاعات تحقیقات فناوری‌نانو نیچر-اشپرینگر اضافه شد. از این پس محققان می‌توانند با استفاده از این ابزار جدید ۲۲ میلیون پتنت را در زبان‌های مختلف مورد بررسی قرار دهند.

این بدان معناست که محققان می‌توانند پتنت‌هایی که اثرگذاری بالایی در فناوری‌نانو دارد را پیدا کرده و آنها را براساس نیاز خود دسته‌بندی کنند و در نهایت نقش و ارزش این پتنت‌ها را روی پروژه‌های خود و جامعه علمی در حوزه فناوری‌نانو ارزیابی کنند. تمامی گروه‌هایی که به Nano دسترسی دارند، می‌توانند از قابلیت‌های این ابزار استفاده کنند.

بانک اطلاعاتی Nano در سال ۲۰۱۶ توسط نیچر-اشپرینگر راه‌اندازی شد تا به‌عنوان مرجعی در اختیار محققان حوزه فناوری‌نانو باشد. این بانک‌اطلاعاتی، اطلاعات بیش از ۲۶۰ هزار نانو ماده را دسته‌بندی و خلاصه‌نویسی کرده است.

این خلاصه‌ها به محققان اجازه می‌دهد تا با سرعت بالایی اطلاعاتی نظیر خواص، اثرات زیستی، کاربرد، ویژگی‌ها و روش‌های آماده‌سازی را در دسترس داشته باشند. این خلاصه‌ها با استفاده از هوش مصنوعی قابل استفاده بوده و می‌تواند محققان را به ۷۲۰ هزار مقاله مرتبط به فناوری‌نانو وصل کند.

جنز کروگر از مدیران رایمور اینداستریز گفت: دستاوردهای علمی و مقالات در حوزه فناوری‌نانو در حال افزایش است. با این حال خطرات زیادی نیز در این کشف‌ها و تجاری‌سازی‌ها وجود دارد که از آن جمله می‌توان به چرخه پذیرش طولانی و هزینه بالای کار اشاره کرد.

وی ادامه داد: برای کاهش این خطرات، باید توسعه‌دهندگان از مالکیت فکری خود محافظت کرده و قبل از واردشدن به مسیر تجاری‌سازی از قابلیت پتنت‌شدن دستاورد خود مطمئن شوند. برای محققان بسیار دشوار است که چشم‌اندازی از کارهای گذشته داشته باشند که این ابزار جدید Nano می‌تواند به محققان در این مسیر کمک کند. در این ابزار از هوش مصنوعی استفاده شده که می‌تواند دقت کار را بهبود دهد.

بتینا گورنر از مدیران بخش بانک اطلاعاتی نیچر-اشپرینگر خاطر نشان کرد: این ابزار پتنت جدید برای محققان ساخته شده تا به تمام اطلاعات پتنت‌ها دسترسی داشته باشند. این قابلیت به محققان کمک می‌کند تا جستجوی پتنت‌ها را انجام داده و از نتایج آن در فعالیت‌های تحقیقاتی خود استفاده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا