رونمایی از خودروی جدید مرسدس تا چند روز آینده

این خودرو به گونه‌ای طراحی شده است تا تمام نیاز یک کراس اوور اسپرت را برای مالکان خود تامین کند. این کراس اوور از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توئین توربو بهره می‌برد که شرکت مرسدس برای آن یک سیستم هیبریدی کوچک با کمپرسور کمکی الکتریکی در نظر گرفته است. این موتور می‌تواند قدرتی معادل 435 اسب بخار و گشتاور 520 نیوتن‌متری تولید کند. البته در مواردی که نیاز باشد موتور الکتریکی می‌تواند با تولید قدرتی برابر با 22 واحد اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متری به توان خودرو اضافه کند.

مرسدس ای ام جی GLE53 به لطف موتور پیشرفته خود قادر است ظرف مدت 5.3 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. البته سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود است. EQ Boost نام سیستم هیبریدی کوچک این خودرو است که قسمت‌های استارت و آلترناتور را در یک موتور الکتریکی قدرتمند ترکیب کرده و در میان موتور و گیربکس قرار داده است. از فواید موتور الکتریکی خودرو مرسدس ای ام جی GLE53 می‌توان به افزایش قدرت، برطرف‌سازی مشکلات مربوط به تاخیر توربو، کاهش مصرف سوخت و کاهش تولید آلایندگی اشاره کرد.
نیروی تولید شده از موتور خودرو مرسدس ای ام جی GLE53 توسط گیربکس 9 سرعته اتوماتیک اسپیدشیفت AMG و سیستم چهارچرخ محرک متغیر 4Matic عملکردی AMG به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. این سیستم پیشرفته همواره توزیع بهینه گشتاور را کنترل کرده و کشش خودرو را در ارتقا می‌دهد. محصول جدید مرسدس از یک سیستم تعلیق بادی نیز بهره می‌برد که به لطف آن می‌توان حالت‌های مختلف تعلیق چون راحت، اسپرت و اسپرت پلاس را انتخاب کرد.
استایل خودرو مرسدس ای ام جی GLE53 تهاجمی به نظر می‌رسد و از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری آن می‌توان به دیفیوزر عقب، چهار سر اگزوز دایره‌ای و مهم‌تر از همه جلوپنجره پانامریکانا اشاره کرد. البته تعدادی از این ورودی‌های هوا حالت تزیینی دارند، اما به طور کلی برای این کراس اوور اسپرت وجود چنین ورودی‌های هوا الزامی است.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا