چهارمین مسابقات ملی دانشجویی طراحی پارچه و پوشاک برگزار شد

 دکتر «حمیدرضا شرافت» نماینده انجمن علوم و فناوری مهندسی نساجی ایران و متولی برگزاری مسابقات گفت: طبق نظر انجمن، دانشگاه یزد برای سومین مرتبه میزبانی برگزاری این مسابقات را به عهده گرفته است.

وی ابراز کرد: تعداد زیادی از دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف اعم از دانشگاه یزد، مؤسسه آموزش عالی امام جواد (ع)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، دانشگاه علم و هنر، دانشگاه کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اصفهان، دانشگاه الزهرای تهران، دانشکده فنی حضرت رقیه (س) و همچنین افراد مختلف از اصناف و تیم‌های خصوصی در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در روز اول این مسابقات شش گروه در زمینه بافت و شش گروه در زمینه چاپ در دانشگاه یزد با یکدیگر به رقابت پرداختند و در روز دوم نیز ۲۰ گروه طی دو نوبت صبح و عصر در زمینه طراحی لباس هتلداران سنتی (بانوان) شهر یزد، در مؤسسه آموزش عالی امام جواد (ع) با یکدیگر رقابت کردند.

شرافت هدف از برگزاری این مسابقات را افزایش انگیزه‌ی دانشجویان در راستای شعار «ما می‌توانیم» و تقویت کار گروهی دانست.

وی ضمن اشاره به این که تولید پوشاک، هنرصنعت کهن در یزد است، گفت: هر دو بخش نیازمند خلاقیت و نوآوری هستند و دانشجویان با شرکت در این مسابقات می‌توانند ایده‌ها و نوآوری‌های خود را به بخش بازار و فروش ارائه کنند.

شرافت برگزاری نمایشگاه آثار شرکت‌کنندگان و مراسم اختتامیه در سالن فجر دانشگاه یزد را به عنوان برنامه روز پایانی این مسابقات یعنی امروز چهارشنبه ۱۵ اسفندماه اعلام کرد.

وی همچنین اذعان کرد: پیگیری لازم در خصوص برگزاری دور بعدی این مسابقات به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد را انجام خواهیم داد تا بتوان این مهم را با مشارکت همه‌ی واحدهای دانشگاهی استان اعم از دولتی و غیردولتی برگزار کنیم.

شرافت در پایان از زحمات بی‌وقفه تیم اجرایی دانشجویی و نظم و تلاش آن‌ها قدردانی کرد.

گفتنی است، برگزاری دوره آموزشی نرم‌افزارهای تخصصی طراحی لباس در دانشگاه یزد و کارگاه‌های طراحی و دوخت مؤسسه آموزش عالی امام جواد (ع) و همچنین تور یزدگردی از دیگر بخش‌های این دوره از مسابقات بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا