اعطای تسهیلات ویژه برای دریافت خدمات ذخیره سازی خون بند ناف

به  گزارش سیناپرس ، دکتر مرتضی ضرابی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تأثیر فشارهای اقتصادی موجود بر هزینه نگهداری و ذخیره سازی و خدمات بانک خون بند ناف اظهار کرد: خدماتی که در این زمینه می‌توان ارائه کرد هزینه بالایی دارد، اما اگر فردی بخواهد سلولی را دریافت کرده و اقدام به پیوند کند، باید به مراتب هزینه‌های سنگین‌تری را متحمل شود، در حالی که ارائه خدمات سلول‌های بنیادی بخش قابل توجهی از هزینه‌های تحمیلی را کاهش داده است.

وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز در حوزه ذخیره سازی خون بند ناف وارداتی است، تصریح کرد: بر این اساس باید هزینه‌ها به گونه‌ای مدیریت شود که التهابات اقتصادی تأثیری در میزان تعرفه‌ها در حوزه ارائه خدمات نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان در ادامه از اعطای تسهیلات به متقاضیان به منظور کاهش فشارهای اقتصادی ناشی از افزایش هزینه‌های ذخیره سازی خبر داد و افزود: اعطای تسهیلات ویژه با در نظر گرفتن شرایط تقسیط هزینه‌ها برای دریافت خدمات ذخیره سازی خون بند ناف ضمن کمک به کاهش بار اقتصادی ناشی از هزینه بالای دریافت خدمات، موجب برطرف شدن نگرانی خانواده‌ها در خصوص پرداخت هزینه‌ها خواهد شد.

وی امکان دریافت وام با معرفی به بانک‌های عامل را از اقدامات این مجموعه به منظور مساعدت در پرداخت هزینه‌ها عنوان کرد و افزود: همچنین برای کمک به خانواده‌هایی که دارای بیمارانی همچون کودکان مبتلا به سرطان و اختلالات روحی که غالباً در زمره خانواده‌های بنیه اقتصادی ضعیف به شمار می‌روند، هستند، شرایط خاصی در نظر گرفته شده است. این خانواده‌ها با اعمال تخفیف تا سقف ۵۰ درصد و نیز جذب خیرین و با همکاری مؤسسات خیریه از اقدامات حمایتی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان در خصوص میزان تأثیرگذاری تحریم‌ها در تأمین تجهیزات و زیرساخت‌ها، نیز گفت: واقعیت امر این است که تأمین تجهیزات و مواد مصرفی در سایه اعمال تحریم‌ها به دلیل مشکلات انتقال ارز با چالش مواجه شده است اما در سال ۱۳۹۷ با وجود اینکه شرایط بسیار سختی در خصوص تأمین ارز در فضای کشور حاکم بود، اما نه تنها تعداد قراردادها کاهش پیدا نکرد، بلکه همانند مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۲۰ هزار قرارداد ذخیره‌سازی خون بند ناف در این مجموعه منعقد شد.

وی از اضافه شدن محصولات جدید دیگر به محصولات سلولی در سال جاری با وجود تشدید تحریم‌ها خبر داد و افزود: علاوه بر ذخیره سازی خون بند ناف امکان جداسازی سلول‌های بنیادی بافت بند ناف نیز فراهم شده است که بواسطه آن طیف گسترده‌ای از درمان بیماری‌ها صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: توسعه فعالیت‌های شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان وابسته به پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی دستاوردهای بزرگی را برای کشور در پی داشته است.

ضرابی در خصوص میزان استقبال مردم از بانک خون بند ناف نیز گفت: خوشبختانه در سایه اطلاع رسانی‌های صورت گرفته و تأمین زیرساخت‌های مناسب و نیز فراهم آوردن شرایط دسترسی به دریافت این خدمات در سراسر کشور، با حجم قابل توجهی از مراجعات مردمی مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان از راه اندازی ۳۱ دفتر نمایندگی در سراسر کشور خبر داد و افزود: علاوه بر مراکز استان‌ها در چند شهرستان نظیر شهرستان ساوه نیز دفتر نمایندگی ذخیره سازی خون بند ناف راه اندازی شده که زمینه تسهیل در ارائه خدمات را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: به میزان اطلاع رسانی‌های صورت گرفته و متناسب با تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات، میزان استقبال عمومی مردم قابل قبول است و معتقدیم با توسعه آگاهی بخشی زمینه اقبال بیشتر عمومی فراهم خواهد شد.

دکتر ضرابی تاکید کرد: شاید در نگاه اول دید عمومی بر این باشد که افرادی که دارای تمکن مالی و بنیه اقتصادی مطلوبی هستند می‌توانند از خدمات این بانک استفاده کنند اما هم اکنون خیلی از سازمان‌ها خدمات این مجموعه را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده‌اند و با اعطای تسهیلات حمایتی زمینه بهره مندی افرادی که از بضاعت مالی کمتری برخوردارند فراهم شده است، هم اکنون حتی یک خانواده هم وجود نخواهد داشت که به دلیل تنگناهای مالی نتواند از خدمات ذخیره سازی خون بند ناف استفاده کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا