نخستین گردهمایی بین المللی مدرسه ایرانی برگزار می گردد

در این همایش سه روزه مدیران کل آموزش و پرورش و نیز مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سراسر کشور حضور دارند.مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 519 اثر به دبیرخانه این همایش در استان ارسال شد و آثار ارسالی را 51 داور بررسی کردند.

محمدرضا عارفی افزود: در بخش های عکاسی، طراحی و مقاله به ترتیب 109، 302 و 214 نفر ثبت نام کردند که در مهلت تعیین شده 80 اثر در بخش عکاسی، 243 اثر در بخش طراحی و 196 اثر در بخش مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
عارفی هویت بخشی به فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی و احیا معماری اسلامی ایرانی با رعایت الگوهای بومی، الگوهای توسعه پایدار در آمایش سرزمین و شرایط محیط ‌های آموزشی، تربیتی و جمعیتی در مکان‌یابی مدارس و مراکز، تکنولوژی ساخت و صنعتی‌سازی، مدرسه سبز و ملاحظات ارگونومیک و فضاهای آموزشی را از جمله محورهای همایش مورد اشاره بیان کرد.
وی هدف از برگزاری همایش یاد شده را احیای معماری ایرانی در فضای آموزشی کشور با عنوان « مدرسه امروز ،میراثی ماندگاری » بیان نمود.
عارفی اظهار داشت: برگزاری کارگاه های آموزشی و برپایی نمایشگاه آثار ارسالی از دیگر برنامه های همایش است و در مراسم اختتامیه از خالقان آثار برتر هر بخش تجلیل می شود.
این همایش طی هفت سال گذشته در تهران برگزار شده بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا