رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به منابع طبیعی دارند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، خلیل آقایی عصر یکشنبه در همایش حافظان انفال جنوب کرمان افزود: طی سال جاری با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی از منابع صندوق توسعه ملی کشور برای صیانت از منابع طبیعی استفاده شد.

وی ادامه داد: نگاه و اقدام عملیاتی معظم له برای حفظ منابع طبیعی بار مسئولیت ما را سنگین ‌تر کرده و باید ویژه به این بخش توجه کنیم.
رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور با بیان اینکه حال منابع طبیعی خوب نیست اظهار داشت: زمینه مشارکت بیشتر مردم را باید در طرح های منابع طبیعی فراهم کرد تا شاهد تغییر این شرایط نامطلوب باشیم.
وی گفت: خیران 11 میلیارد تومان در بندرعباس و بشاگرد برای 9 طرح منابع طبیعی هزینه کردند لذا باید قدردان مردم باشیم.
آقایی به مساله زمین خواری نیز اشاره کرد و گفت: در کشور زمین‌ خواری داریم و برخی از این زمین خواری ها دولتی و با استفاده از موقعیت شغلی است.

 جنوب کرمان پایلوت تثبیت مالکیت دولت با رویکرد کاداستر
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در راستای تحقق اهداف کارگروه تثبیت مالکیت دولت با رعایت حقوق مردم به عنوان مستثنیات، جنوب کرمان را به عنوان پایلوت تثبیت مالکیت دولت با رویکرد کاداستر معرفی کردیم.
محمدحسن کردستانی افزود: طرح کاداستر در جنوب کرمان با سه میلیون و 850 هزار هکتار زمین به طور کامل اجرا شده است.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست های اصول 44 و 50 قانون اساسی، فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق سیاست های ابلاغی سازمان جنگل ها کارگروه های متعددی تشکیل شد که از همه مهمتر کارگروه تثبیت دولت با رویکرد کاداستر است.
کاداستر به روندی گفته می شود که در آن اموال غیر منقول شامل ملک، زمین و آپارتمان و غیره و در برخی کشورها حتی اموال غیر منقول شامل خودرو ثبت می شود.

80 درصد اراضی پنج گنج جنوبی کرمان بنام دولت است
نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: 80 درصد اراضی پنج گنج جنوبی کرمان بنام دولت است از این رو می طلبد نسبت به برطرف کردن مشکل مردم این منطقه چاره ای اندیشیده شود.
احمد حمزه خواستار استقرار شعبه حقوقی برای رسیدگی به مشکلات مردم جنوب کرمان شد و گفت: فاصله زیادی از جنوب به مرکز استان وجود دارد و مردم باید مسافت زیادی را طی کنند که در این مسیر خطرات زیادی آنها را تهدید می کند از این رو استقرار یک شعبه رسیدگی در این منطقه ضروری است.
در پایان همایش حافظان انفال در رودبار جنوب سوگند نامه حفاظت از منابع طبیعی قرائت و از فعالان عرصه حفاظت از منابع طبیعی جنوب کرمان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا